Wat is dit voor torretje?

Sinds enige tijd hebben wij vier keer een soort kever gevonden in onze woning.

Wie weet welke soort dit is en of deze kwaad kan?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Insecten
5.2K

Antwoorden (1)

Het zijn zogenaamde meeltorren. Kun je tegen spuiten met spray tegen kruipend ongedierte.
Ze zullen je niet bijten of iets dergelijks.
Toegevoegd op 01 augustus 2019 21:04: tekst
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Pieter2011
4 jaar geleden
Waarom doodmaken? Die beestjes doen niemand kwaad...
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@Pieter2011
Insecten hebben nu eenmaal de eigenschap zich flink te vermenigvuldigen. Als het een plaag wordt kun je ze niet meet buitenzetten.
Pieter2011
4 jaar geleden
Ja, je hebt gelijk: het schijnt inderdaad een plaag te kunnen worden
https://debestrijdingsbrigade.nl/plaagdierenindex/meeltor
Die min is overigens niet van mij. Het lijkt mij inderdaad een meeltor dus +