Wat zijn dit voor beestjes en hoe kom ik er vanaf?

Sinds de temperatuur iets omhoog is gegaan kom ik met enige regelmaat deze beestjes tegen.
Op m'n computer scherm, muur en af en toe ook op mijn huid.
Het bovenste plaatje is sterk ingezoomd en het onderste plaatje is om aan te geven hoe groot ze daadwerkelijk zijn.
Ze bijten niet, voor zover ik weet, maar ik word er ondertussen een beetje moe van...
Hopelijk kan iemand mij vertellen wat deze beestjes zijn en hoe ik er vanaf kom.
Alvast bedankt!

Picture for question
11 maanden geleden
in: Insecten
3.5K
TurfGraver
11 maanden geleden
Lijkt wel een teek.
Z512099
11 maanden geleden
Mogelijk een nimf van een teek, alhoewel het lichaam niet overeenkomt en voelsprieten iets te lang.
Amadea
11 maanden geleden
Nee, qua vorm lijkt het 't meest op een mijt. Maar die zijn lichter van kleur of helemaal rood. Het beestje op de foto van vraagsteller lijkt zwart te zijn.
Jarnodemoel
11 maanden geleden
Ze zijn inderdaad zwart!
Er zit wel een enkele tussen met een lichte stip op de rug, maar het gros is zwart

Geef als eerste antwoord