Wie weet watdit voor kevertjes zijn?

Ik trof ze aan op een beukenblad.

Picture for question
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Insecten
2.2K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Lijkt erop
https://nl.wikipedia.org/wiki/Gewone_kielwants#/media/Bestand:Elasmucha_grisea_(Parent_bug),_Arnhem,_the_Netherlands.jpg
Z512099
4 jaar geleden
Ze zitten op een berkenblad.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Geweldig! Dank voor de antwoorden! Bij nader inzien lijkt het inderdaad een berkenblad te zijn. Ik trof ze aan op het blad van (dus) een berkenboom die staat aan een watertje in Oldeberkoop. Meerdere blaadje waren bedekt met de nimfen.

Antwoorden (1)

Dat zijn nimfen van de Berkenwants, Elasmucha grisea.
. . .
Ondanks hun naam zitten deze wantsen niet alleen op berken maar kun je ze dus ook op een beuk aantreffen. Maar ze zijn niet schadelijk, noch voor de boom noch voor een mens.
Toegevoegd op 01 juli 2019 21:55: tekst
Amadea