Wat is dit voor een insect?

Ik was mijn dochter op visite en toen liet ze me deze beestje zien... een paar grote met een tekening op de rug en allemaal kleinere...zullen wel de jonkies zijn. Het wemelt ervan!
Wie weet wat voor beestjes dit zijn?

Picture for question
4 jaar geleden
in: Insecten
1.8K

Het beste antwoord

Dat is een vuurwants.
. . .
Veel mensen denken dat een vuurwants gevaarlijk is. Maar het tegendeel is waar. Het beestje eet graag afgevallen blad. Ook dode insecten staan op z'n menu. Zo helpt de vuurwants met het opruimen van je tuin. Ze bijten geen mensen, maar hebben een zuigsnuit waarmee ze blaadjes verorberen of dode insecten leegzuigen.
Toegevoegd op 21 mei 2019 19:33: tekst
Amadea
4 jaar geleden
misslobe
4 jaar geleden
Ahaaa, dankjewel! Ze zaten inderdaad ook op dode blaadjes :-)
misslobe
4 jaar geleden
Dit is dan 'het beste' antwoord ;-)… alleen mijn laptop werkt niet als ik op 'beste antwoord' klik. ( zie mijn vorige vraag...)
misslobe
4 jaar geleden
Het lag aan mijn laptop dat ik niet het ‘beste antwoord’ kon selecteren. Ik zit nu achter/voor mijn iPad en nu lukt t wel