Wat is dit voor insect?

Wie kan zeggen wat dit voor insect is. Er zitten steeds 4 of 5 stuks in de keuken/kamer in ins appartement (4 hoog). Ze dwarrelen meer dan dat ze mooi in een rechte lijn vliegen. Vrij traag.

Picture for question
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Insecten
2.6K

Antwoorden (1)

Het is in elk geval een mot. Maar wat voor soort, daar moet ik nog voor verder zoeken. 't Is geen huismot en ook geen kledingmot.
. . .
Waar het 't meest op lijkt is een Homoeosoma sinuella oftewel een Smalle weegbreemot.
- - -
Uit een elders geplaatste foto is hierna echter gebleken dat het waarschijnlijk een Plodia Interpunctella betreft. In het Nederlands wordt die Indische meelmot genoemd. Kijk dan je voorraadkast maar eens goed na. Hij leeft van granen, diervoer of cacao.
Toegevoegd op 19 mei 2019 22:15: tekst
Amadea
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Het is een klein vliegje hoor. Een paar millimeter breed in ruststand en max 10 mm lang. Niet in de buurt van kleding waargenomen.
Amadea
4 jaar geleden
Nee hoor, het is geen vliegje maar een mot.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Waar zouden ze vandaan komen en waar op af komen? Heb al een paar maanden met regelmaat een aantal steeds weer in huis....
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Levend zijn ze overigens veel donkerder. Donderbruin tegen zwart aan. Deze is al een tijdje dood.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Kan het een Indische Meelmot zijn? http://www.ahw.me/img/plodia_interpunctella02_01b_imago.html
Amadea
4 jaar geleden
Op de foto die bij de volgende vraag staat lijkt hij inderdaad heel veel op een Indische meelmot.