Waar komen deze wormen vandaan?

Ik heb al verschillende maanden enkele Chamaeridorea elegans in huis. Deze geef ik regelmatig een 'voetbad' van een half uur.
Daarstraks kregen ze er weer een en door wat onvoorziene omstandigheden was ik ze totaal vergeten. Nu haal ik ze uit het water en zie dat er tientalle dunne wormpjes in het water zijn. Zelf had ik een beetje het idee dat de grootste leken op veel te dunne regenwormen van zo'n 6 cm groot en maar een hooguit een mm dik. De kleinsten waren wit en hooguit een cm of 2.

Dat vind ik een nogal vreemd idee dat ik al maanden planten in huis had die kennelijk bewoond waren.

Staan deze planten bekend om parasieten?
Zouden er eitjes in de grond gezeten hebben toen ik de planten kocht?

3 jaar geleden
in: Insecten
15.3K

Antwoorden (1)

Juist als je erg goede potgrond hebt is de kans groot, dat na een voetenbad de compostwormen gaan zwemmen. Het heeft op zich dus niets met de plant zelf te maken. Ze zijn verwant aan de heel veel soorten regenwormen en komen voor in alle (kleine) maten.