Kent iemand dit ongedierte, 2 voelsprietjes, 6 pootjes, vleugeltjes, donkerbruin?

Sinds een tijdje last van deze ongedierte. Ze zijn op komen dagen tegelijkertijd met de komst van nieuwe binnenplanten, maar wellicht is dat een toevalligheid. Ze lijken zich namelijk niets aan te trekken van de planten.
We kunnen online niet vinden wat het zijn.

Naar onze waarneming hebben ze: 2 voelsprietjes, 6 pootjes, vleugeltjes, donkerbruin van kleur.

Ze gaan graag naar het raam.

Iemand enig idee?

Alvast bedankt voor enige hulp!

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Insecten
1.8K

Antwoorden (1)

Nee die trekken zich niets van planten aan, maar zullen eerder op jouw keukenkastjes afstevenen. Want het zijn broodkevers, Stegobium paniceum. Die voeden zich met zetmeelhoudend voedsel zoals koek, brood, beschuit, macaroni, meel.
. . .
Broodkevers zijn goede vliegers, vooral als het warm is. Ze komen op het licht af. Daardoor kun je ze monitoren rond ramen, bij zowel dag- als kunstlicht.

Je kunt plekken waar ze hebben gefourageerd herkennen door het fijne poeder dat ze na het eten achterlaten.
Toegevoegd op 20 mei 2020 22:15: bron, tekst
Amadea
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord