Wat voor een insect is dit?

Een aantal weken geleden zag ik er voor het eerst 1 bij ons thuis. En zie ik er dagelijks wel 1 in mijn slaapkamer en woonkamer. Wie weet wat voor insect dit is en hoe je er vanaf komt?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Insecten
1.6K

Antwoorden (2)

Dat is een wants. Sommige wantsen komen ook binnenshuis voor.
5 jaar geleden
Dat is een Grauwe schildwants, een onschadelijk beestje. Hij heeft in jouw huis overwinterd, maar kan nu weer lekker de natuur in.
. . .
Laat 'm rustig in een glas lopen, dek dat even met een papiertje af, en laat 'm buiten weer eruit lopen. Rustig, want als hij zich in het nauw gedreven voelt gaat deze insectensoort een nare stank verspreiden. Maar op de stank na is ie verder voor jou niet gevaarlijk.
Toegevoegd op 15 april 2019 20:47: tekst
Amadea