Welk dier is dit?

Heeft iemand enig idee wat dit is? Ze zaten vanmiddag in de tuin we hebben ze nog nooit gezien

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Insecten
1.5K

Antwoorden (2)

Ik denk een wants. Berkenwants, wat heel wat onschuldiger is als een bedwants.
5 jaar geleden
Amadea
5 jaar geleden
Welnee, wantsen zien er totaal anders uit!
Amadea
5 jaar geleden
De negatieve duim is echter niet door mij ingedrukt.
Erna55
5 jaar geleden
Hij lijkt er helemaal niet op.
Welke afbeelding heb je gevonden waarbij de berkenwants op de afbeelding lijkt ?
Dat is een wolzwever uit de familie Bombylius, een aparte vliegensoort die al vroeg in het voorjaar te
vinden is. Hij hangt stil voor bloemen om z'n lange zuigsnuit erin steken.

Er zijn in Nederland meerdere soorten, maar ik denk dat dit een Gewone wolzwever is, Bombylius major.
Amadea
5 jaar geleden
Erna55
5 jaar geleden
Plus. Fantastisch gevonden !
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Jaa het verlossende antwoord! Haha bedankt voor de reactie! :)
Amadea
5 jaar geleden
Wat is er slecht aan mijn antwoord?
paulus811
5 jaar geleden
Helemaal niks Amadea, maar er komt regelmatig een minkukel voorbij die ook prima antwoorden mint. + ter compensatie
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik bedankte juist voor de reactie met het goeie antwoord Amadea! Of word iemand anders minkukel genoemd?
Erna55
5 jaar geleden
@Rosalie05:
Amadea heeft het goede antwoord gegeven. Toch heeft ze ( naast plusduimpjes ) ook een min- duimpje ontvangen. Degene die op dit antwoord het min-duimpje heeft gegeven, is een min- kukel.