Verrassing: het is geen mier maar een wesp! Een vrouwtje, want ze heeft een legboor.

Een sluipwespje uit het geslacht Gelis. Het bijzondere daaraan is dat de vrouwtjes geen vleugels hebben. En dat deed natuurlijk denken dat het een mier zou zijn.
. . .
Deze soort sluipwespen oogt, beweegt en ruikt zelf als mier. Dat is omdat ze parasiteren op bosmieren maar niet worden herkend als gevaarlijke indringers.
Toegevoegd op 11 juli 2020 21:04: tekst, afbeelding
Plaatje bij antwoord
Amadea