Welk soort rups/insect is dit?

Welk soort insect is dit eigenlijk? Is dacht aan een rups... Hij wandelt als een rups en ziet er rupsig uit, wat ik wel raar vind is dat hij zijn bovenlijf en voorpoten soms in de lucht steekt.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Insecten
1.8K

Antwoorden (1)

De foto is helaas niet erg scherp. Het lijkt mij in elk geval de rups van een nachtvlinder, maar welke soort dat is met deze foto niet te determineren. Het kan helpen als je vertelt waar je 'm vond, in welke plant of boom.

Het zou de rups van een gepluimde spanner (Colotois pennaria) kunnen zijn, gezien de beschrijving dat hij zich opricht.
Plaatje bij antwoord
Amadea