Het is een sluipwesp uit de familie van de Spinnendoders. Deze wespen vangen spinnen door ze met een steek te verlammen en vervolgens hun nest binnen te slepen. Daar plaatsen ze hun eitjes op de spin en als die uit zijn gekomen eten de pasgeboren wespenlarven de nog levende spin op. Per broedcel gaat één spin eraan.

Er bestaan behoorlijk wat soorten van in Nederland. Met deze door glas heen gemaakte foto is het lastig uit te zoeken welke het nou precies betreft.
Amadea
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dank je wel voor het antwoord
Ik heb een andere foto geplaatst is die wat duidelijker ?
Amadea
4 jaar geleden
Nee, duidelijker is deze niet; het lijkt zelfs een heel ander beestje. Eerst waren de sprieten zwart en nu lijken ze geel. Maar je ziet nu dat het een lange legboor heeft, dat was eerst niet zichtbaar.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Heb nogmaals foto gemaakt