Wie kent dit insect?

Medio juli gezien in mijn achtertuin.
Insect is plm 5 mm lang, heeft aanlag voor vleugeltjes en onder een van deze vleugels zit een zwart balletje.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Insecten
1.8K

Antwoorden (1)

Het lijf is niet zo goed te onderscheiden, dat maakt het heel lastig te determineren. Maar de kop is precies die van een kevercicade. Waarschijnlijk betreft het daarom een nimf van de ,Issus coleoptratus

Het zwarte bolletje onder de ene vleugel vertelt dat een parasitaire tangwesp daar haar larve laat groeien. De gastdrager heeft dat uiteindelijk niet overleefd...
Amadea
3 jaar geleden
jaMMie
3 jaar geleden
Vond op YouTube dit filmpje ervan: https://www.youtube.com/watch?v=kplJJ67j9r8