Welke verwarming met lage energiekost is het interessantst om een baby-papegaai warm te houden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Misschien kun je ook wat parfumlampjes (7 of 15W) gebruiken, die worden niet zo heel heet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

gewoon een broed lamp in een kist.
het gaat toch gewoon om het welzijn van het dier en niet om kosten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een andere papegaai?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je had toch wat eerder aan de kosten moeten denken voordat je een baby papegaai kreeg.

Er zijn lampen te koop op http://www.valkparkiet.org/N_frame.html?http://www.valkparkiet.org/ die niet te duur zijn (ongeveer 16/17 euro).

100 Watt lampen die wel erg veel warmte afgeven maar dat valt vast te regelen als je de lamp iets buiten de kooi zet. Zo bijft het ook veilig voor de vogel.

Succes:)

Tip: gebruik de zoek functie op de site en typ lamp in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Echte babypapegaaien hebben een tochtvrije omgeving nodig van 28-32 graden en kun je het beste in een bak houden met wat materiaal dat als nestvulling geschikt is.
Ze zijn in dit stadium erg kwetsbaar en moeten met de hand gevoerd worden, de veren zijn nog in aanleg.
Heeft hij al veren, dan nog is vooral tocht gevaarlijk.
Veel warmeenergie hoeft het met een bak niet te kosten.
Een lamp van 100 Watt is dan rijkelijk veel maar een dimmer biedt uitkomst.
Controleer de temp. constant met een thermometer.
Babypapegaaien zijn ZEER kwetsbaar.
Laat geen anderen dan de vaste verzorgers aan het kuiken zitten en was zelf telkens vooraf en nadien je handen.
Laat het diertje tijdig op chlamydia (papegaaienziekte)controleren
Je hebt de leeftijd (gerekend van uit het ei komen ) niet genoemd, vandaar dat ik je vraag wat breder heb moeten beantwoorden.

Als adviseur van een kweekcentrum voor papagaaien heb ik veel betrokkenheid en kennis van deze materie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoe oud is deze papegaai, heeft hij of zij al wat veren ter bescherming ????

zie antwoorden hiervoor ze hebben echt " nestwarmte " nodig !