Is mijn kat ziek? (Zie uitleg)

Sinds vrijdag ochtend heeft mijn kat amper gegeten, misschien 5 brokjes. Gister dacht ik 'nog even afwachten'. Het lijkt alsof hij wel wilt eten (hij likt aan de brokjes) maar het niet kan kauwen of doorslikken. Net terug van de dierenwinkel waar ik zachtvoer heb gehaald, hier eet hij al iets meer van maar, naar mijn mening, nog steeds niet genoeg.

Verder komt ie amper buiten (terwijl het normaal echt een buitenkat is) kan hij niet meer lekker liggen (dat is mijn interpretatie, aangezien hij nooit meer lekker aan het liggen is maar altijd zit) en is hij niet zo fit meer (reageert minder snel, rent minder snel/niet).

Als het maandag nog steeds zo is ga ik in ieder geval naar de dierenarts, maar het liefst kijk ik het aan tot maandag.

Bij de dierenwinkel zeiden ze dat hij misschien is aangereden, is dit erg? zo ja, wat moet ik doen?

Toegevoegd na 2 uur:
Bedankt voor alle antwoorden! Net terug van de dierenarts, waarschijnlijk is het niks ernstigs. Ze kon niet precies vinden waar hij last had, maar er was waarschijnlijk iets mis (iets dat dwars zat of iets verkeerds gegeten oid) in zijn buik. Antibiotica en pijnstillers gekregen. We moeten nu verbetering zien en anders moeten we terug komen. Nogmaals heel erg bedankt, de dierenarts zei ook dat het goed is dat we langs waren gekomen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor alle antwoorden, ik ga straks met hem naar de dierenarts, ik zal laten weten wat hij had/heeft
Rieneke1
13 jaar geleden
fijn dat je gaat, en het even laat weten.
hopelijk valt het allemaal mee.

Het beste antwoord

Ga naar de dierenarts, vandaag nog!

Toegevoegd na 1 minuut:
Als hij inderdaad is aangereden (en dat kan inderdaad), kan hij inwendige schade hebben opgelopen. Daar moet je niet mee wachten. Dus niet meer aankijken, je kat heeft gewoon medische zorg nodig. Nu meteen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat denk jij dat hij heeft dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet goed lijken te kunnen eten is altijd reden om direct naar de dierenarts te rennen. Eigenlijk gisteren al.
Rieneke1
13 jaar geleden
plus suzy!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zowel rieneke en jij hadden het (naar mijn mening) beste antwoord, jij was net iets eerder.

Andere antwoorden (4)

hier valt van op afstand geen zinnig woord over te zeggen, maar mocht het mijn kat betreffen, dan zat ik vandaag bij de dierenarts, en wachtte ik zeker niet tot maandag.
ook omdat het voor katten gevaarlijk is weinig tot niets te eten.
vooral voor dikkere katten ligt leververvetting op de loer, een paar dagen vasten kan al voldoende zijn.
dat hij niet lekker kan liggen wijst op pijn, en ook daar wil je je kat niet te lang mee door laten lopen.
speculeren over wat hem overkomen is heeft geen zin, dit beestje heeft behandeling nodig, en wel nu.
Rieneke1
13 jaar geleden
Zoals iedereen al zegt, ik zou hier idd niet mee wachten. Het kan nooit kwaad om even naar de dierenarts te gaan. Het kan wel kwaad als je hiermee te lang wacht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ook zou kunnen is dat hij ontzettende kiespijn heeft?

Ik zou ook zeggen: ga vandaag nog met hem naar de dierenarts... Dit klinkt niet goed.
Je merkt niet gauw aan een kat of hij ziek is, als je zulke dingen merkt, is er echt iets aan de hand. Dus laat hem onderzoeken.
Sterkte ermee, en laat nog even weten hoe het afloopt??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
....bovendien heeft je dierenarts blikjes heel zacht voer wat hem onmiddelijk zal aansterken. Je zegt zelf dat hij zachtvoer wel eet. Dat ruikt ook lekkerder.
Misschien moet je dierenarts even zijn slokdarm bekijken. Ik had ooit een jonge poes met een slokdarmontsteking, die wilde ook eten maar durfde niet omdat het pijn deed
Direct naar de dierenarts dus. Niet wachten tot maandag.
Ivana