Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is het voeren van kuilgras ongezond voor mijn konijn?

kuilgras is immers gegist en een konijn heeft maar een teer maag darmstelsel. maar misschien kan het best?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee dat is niet aan te bevelen. Want daar zitten vaak allerlei andere dingen in, waar landbouwhuisdieren prima mee om kunnen gaan maar een konijntje niet.
Veel hooi; wat speciale konijnen "pellets" (uit de dierenspeciaalzaak); een knabbelstang en af en toe wat vers groen. Niet te veel sla want dat kan tot darmproblemen leiden. Peterselie vinden ze vaak lekker en niet de wortels zelf, maar wortelloof (van bospeen).
Dit alles in kleine hoeveelheden. Ook vinden niet alle konijnen het zelfde lekker. Dat konijnen niet drinken is een fabeltje. Zorg dat de kleine vent of meid altijd bij r een gevuld drinkflesje met fris water. kan.
Nog even over de "pellets" dit is vaak krachtvoer en dus dikmakend (Wordt ook gebruikt om konijnen te "mesten" maar ik neem aan dat jullie "Flappie" de kerst wel moet overleven, dus rustig aan met dat spul)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik zou het niet doen. Zoals je zelf zegt is kuilgras gegist en konijn zijn erg gevoelig voor gist en schimmels.

Gewoon hooi geven. Er groeit ook nog steeds klaver overal. Vinden konijnen ook erg lekker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding