De bulterriër is een hondenras dat een kruising is tussen de buldog en verschillende andere hondenrassen, zoals de inmiddels uitgestorven white English terrier.

Een pitbull is geen hondenras, al wordt dit vaak gedacht. Een pitbull wordt gemaakt door het fokken van andere rassen op bepaalde kenmerken, waaronder een brede kaak en atletische bouw. De Amerikaanse Pitbull terriër, Indiase Bull terriër, Amerikaanse Staffordshireterriër, Staffordshire-bulterriër, Dogo argentino, Bulterriër, Buldog worden gebruikt om ongeregistreerde raskruisingen mee te maken. Het American Pit Bull Terrier ras is in Amerika wel erkend en kan daar nog steeds geregistreerd gefokt worden maar dan betreft het raszuivere kruisingen binnen het ras.

sorry voor het suf knippen en plakken van wikipedia maar daar wordt het klip en klaar uitgelegd, ik kan het niet beter verwoorden

Op de foto's kun je zien dat ze qua uiterlijk echt niet te verwarren zijn, qua kop lijken ze helemaal niet op elkaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een pitbull is geen ras, een bull terrier wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het zijn 2 totaal verschillende honden, zowel uiterlijk als innerlijk (ik heb zelf een pitbull, mn ouders een bullterrier) zoek op google naar afbeeldingen en je zult het zien.