Kan je een Duitse Dog rauw vlees laten eten?

En wat voor vlees mag deze dan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (9)

Sterker nog, het is 1 van zijn belangrijkste voedingsbronnen!! Het ligt er ook wel aan wat voor activiteit je hond in zich heeft en welke combi van voeding het beste voor hem is. Wellicht eens een professional vragen wat bij jouw hond past.

Lees hier er meer over: http://burgseeli.nl/index.php/burgseeli/artikel_nl/opvoeding

Toegevoegd na 1 minuut:
Bijna alle soorten vlees trouwens. Liefst niet van kleine dieren omdat deze makkelijk gifstoffen kunnen bevatten. Geen ratten etc. En het liefst niet te vet.

Toegevoegd na 10 minuten:
Honden zijn carnivoren en vangen dus eigenlijk andere beesten en eten deze op, de wolf dus. Nu is het zo dan wilde honden en wolven als ze een prooi vangen ook de maag met inhoud (vaak als eerste) opeten. Zo komen ze aan plantaardige voeding en mineralen bijvoorbeeld. nu ga jij niet met je hond jagen op schaapjes en konijntjes (neem ik aan) dus moet je je hond voeren met vlees en dus bijvoeren voer de andere stoffen. Dat kun je dus oplossen door de betreffende goede voedingsstoffen te mengen met het vlees.
In welke verhouding moet je zoals ik eerder al aangaf meer specialistische hulp vragen, en je hond goed in de gaten houden. Sommige eten 50% vlees en de rest bijvoeren en anderen eten weer 85% vlees.
Lekker knagen op botten is tevens nog eens goed voor zijn tandjes ook :)
Vlees NOOIT koken voor je hond! Zeker botten niet, dat is gevaarlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ivana
13 jaar geleden
Als je vuile pens voert, heb je ook de maaginhoud, zoals je van wolven vermeld. Je kunt met vlees alleen een volledige maaltijd samenstellen. Daar zijn genoeg sites waarop je dat kunt nazien.
rauw vlees is zeker goed voor een hond..
ik geef mijn honden vaak rauw vlees, er zijn bij een dierenspeciaalzaak of bij de supermarkt ook pens voor de hond te koop..
wat ik hun ook geef is rundergehakt rauw..rauwe lever,,dit alleen niet te veel ze kunnen er diaree van krijgen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedere hond hóórt rauw vlees te eten!

Lees hier waarom:

www.carnibest.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De verhoudingen bij NRV zijn altijd :

■60 % Spiervlees
■15-20 % Orgaan
■15-20 % Bot
■Pens als aparte maaltijd is aanbevolen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kip en pens is goed voor een hond en ook voor hun vacht .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rauw voer is uitstekend voor je hond.
wees alleen voorzichtig met rauwe vis en met lever, dat mag je niet te vaak geven.
lees je in op de fora van barfplaats en voernatuurlijk, daar kan je een schat aan info vinden.
Rieneke1
13 jaar geleden
Kan heel goed. Die van mijn kennis kreeg altijd om de dag hart en pens aangevuld met rijst, diner (droogvoer met allerlei dingen als mais erwtjes etc.)Maar ook koeielong mag hij hebben al worden ze daar wel een beetje fel van vanwege het hoge bloedgehalte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dan kan. Rauw vlees is niet verkeerd. Je kunt elke hond rauw vlees laten eten. Al is het geen must. Er bestaat goed uitgebalanceerd hondenvoer wat lang(er) houdbaar gemaakt is. Zowel nat als droog voer. Wanneer je daar dan af en toe een rauw bot, om te knagen, bij geeft en soms een stuk groene pens, dan heb je best of both worlds. Honden worden niet voor niks steeds ouder
(net als wij trouwens). Dat komt, ook bij hen, vooral door beter uitgebalanceerde en regelmatiger gegeven voeding alsook betere medische zorg.
De meeste honden vinden rauw vlees wel lekker. Ik zelf heb twee honden de ene vindt het heerlijk de ander moet het absoluut niet en wil het alleen gekookt. ....
Wat betreft het soort vlees: Alle soorten, al zijn er wat bedenkingen t.o.v. varkensvlees dit omdat, hoewel het in Nederland eigenlijk niet meer voorkomt, er een varkensziekte is "ziekte van Aujeszky" die voor honden
(en katten) dodelijk is. In Belgisch varkens vlees (sorry kan er niets aan doen) komt het nog wel (vaker) voor. Ook een E-coli infectie ligt op de loer bij het geven van rauw vlees.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, dat is zelfs heel goed voor hem... maar geef nooit rauw varkensvlees... dat kan de (zeer gevaarlijke) ziekte van Aujeszky veroorzaken, en ook al schijnt het in Nederland verkrijgbare vlees vrij te zijn van deze ziektekiemen, het wordt niet aangeraden. Rundvlees, kip, lam, hart, paardenvlees (met mate) en pens(liefst vuile) zijn heel geschikt. Maar als je alleen vers vlees wilt geven (dus geen compleet voer als brokken bijvoert) kun je beter eens googlen naar 'BARF' daar vindt je veel tips over rauwe voeding.
Want vlees alleen bevat niet alle voedingsstoffen die een hond nodig heeft.... in de natuur eet hij een prooi met huid en haar op, dus inclusief botten, haar, maaginhoud etc.