Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kunnen katten een spastische darm hebben?

Ik denk dat onze kat iets met zijn darmen heeft, hij kan zijn ontlasting niet normaal kwijt, en hij laat heel veel lucht naar buiten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dan zou ik heel rap naar de dierenarts gaan en het beestje laten nakijken!
Het kan zijn dat de ontlasting verhard is in de darm en dat ie de keutel niet meer kwijt kan, dan moet er ingegrepen worden (d.a. kan iets in de darm spuiten waardoor die keutel verzacht, net als bij mensen - maar dan moet je wel eerst zeker weten dat dit het geval is).
Bel morgenochtend gelijk!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste antwoord, vooral omdat je achteraf interesse toont, erg lief van je!

Andere antwoorden (2)

niet wachten, maar snel met de kat naar de dierenarts.
als je kat verstopt zit, kan de ontlasting zich enorm ophopen, met een megacolon als gevolg, dan ben je verder van huis.

Toegevoegd na 1 uur:
overigens kan een kat ibd hebben, inflammable bowel disease, maar of jouw kat dat heeft valt nog te bezien.
het beestje kan ook goed een eenmalige ontsteking hebben, maar die moet je wel behandelen voordat het chronisch wordt.
(Lees meer...)
Rieneke1
13 jaar geleden
Als je denkt dat er iets niet goed is met je kat, waarom ga je dan niet meteen naar de dierenarts? Of op zijn mist bel je even? Niet mee wachten dus. Ik hoop dat je ondertussen al bij de dierenarts bent geweest.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding