Is er een manier om een Belgische pup toch met 8 weken naar Nederland te krijgen ipv met 15 weken?

De wet is per vandaag (29-12) veranderd. De dierenarts geeft ook geen uitsluitsel.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (2)

Nee die is er niet omdat het dier ingeent moet zijn tegen rabiës en een pup van 8 weken mag hiertegen nog niet geent worden dus je zult moeten wachten totdat de pup 15 weken is.

Ik ben aan de ene kant blij dat deze regel er is,maar aan de andere kant hoop ik dan wel dat de pup goed gesocialiseerd wordt tijdens die belangrijke weken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er is geen legale wijze waarop dit kan.
Wat sommige fokkers wél van plan zijn te doen, de pup op hun naam laten staan, pup mee met nieuwe eigenaar. De pup met 15 weken terug naar de da van de fokker, enten en dan pas overschrijven.
Maar dit mag dus wettelijk gezien niet, als je gepakt wordt ben je strafbaar. Als je pup spoedeisend ziek wordt, heb je ook een probleem
Doodzonde deze maatregel, ze kunnen beter de diertransporten uit allerlei landen aanpakken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou het risico niet nemen.
Ik vind deze maatregel wel heel goed tegen de broodfokkers uit voornamelijk de Oostbloklanden.
Nu nog hopen dat er goed op gecontroleerd gaat worden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zou ik ook zeker niet doen. Vind het ook slecht dat er fokkers zijn die hieraan mee willen werken. Als je wel gepakt wordt moet je pup in quarantaine. Dat is een drama. Maar pups tot vijftien weken bij de fokker is ook niks.
Zit foutje in mijn tekst. Met drie maand enting bij fokker en vijftien weken overschrijven
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik begrijp het wel dat deze regel er is i.v.m. ziekte's,maar er is totaal niet over nagedacht wat dit voor de socialisatie voor de pup betekent.