Hoe moet ik bij mijn hond een wond ontsmetten?

Mijn hond heeft een redelijk grote wond op haar rug. Maar nu moeten we van de dierenarts die wond uitspoelen met een ontsmettingsmiddel om verdere ontstekingen te voorkomen.
Heeft iemand een idee hoe ik dit aan kan pakken? De wond zit echt boven op haar rug, dus als ik het erover heen zou gieten zou het meeste erlangs lopen.
Weet iemand een manier waarop ik het goed kan ontsmetten en daarbij het niet te lastig maak voor mijn hond?

Weet jij het antwoord?

/2500

Zorg er in dat geval voor dat je zijn kaken op elkaar houdt en een geïmproviseerde muilkorf maakt van een sok ofzo. Let wel op dat hij goed kan ademen. Stelp het bloed met een doek, kledingstuk of prop papier om de druk te kunnen verdelen. Druk een minuut of drie stevig op de wond en laat ongeveer 15 tellen los. Blijf dit doen totdat het bloeden ophoudt. Stopt het niet vanzelf maak dan de wond zo koud mogelijk. Hierdoor trekken de bloedvaten samen. Het beste is natuurlijk als je ijsblokjes hebt maar de kans is groot dat je die nou net thuis hebt gelaten. Misschien is er wel water in de buurt. Een natte lap is dan ook bruikbaar. Maak je er geen zorgen over dat het water niet schoon is want een wond is later zo ontsmet.

Vraag een spuitje aan de dierenarts en spuit daarmee de wond goed in. Het is niet zo heel erg als er wat langs loopt. Dit is de snelste manier, je komt niet aan de wond, dus de hond zal er niet heel veel last van hebben. Raar dat de dierenarts niet zegt hoe je dat het beste kunt doen!

Ik hoop dat je hond er niet al teveel last van heeft Wat je kan doen om te ontsmetten met een hond is het volgende Doordrenk een gaasje of washandje met desinfectie middel (deze heb je denk van dierenarts) Leg dit op zijn/haar rug wikkel nu rondom zijn/haar lijf een verbandje. Dit heeft als voordeel dat het direct op de wond in werkt en je hond kan niet aan de wond komen Volg voor de verdere verzorging van de wond het advies van je dierenarts op sterkte

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100