help!!!!! met mijn konijnen heb je geen papier versnipperaar meer nodig

wij hebben 2 konijnen, zitten in zo'n dubbel hok buiten (ren en nachthok) daaromheen is nog een ren waar ze overdag in mogen lopen, met zandbak om lekker te graven.
In het hok leg ik een dikke laag kranten met daarop stro. Ze hebben ook een konijnen wc waar ze veel op doen maar ze plassen er soms naast dus die kranten moeten toch voor de vochtopname.
Vanmorgen hadden ze echter weer ALLE kranten versnipperd en gedeeltelijk uit het hok gekiept. Ik kan me niet voorstellen dat het door verveling komt want juist vanacht was per ongeluk het deurtje van hun hok open blijven staan dus ze konden in de ren en de zandbak enz.
Mijn vraag is: wat kan ik al alternatief in het hok leggen voor vochtopname (kattenbak spul heb ik al geprobeerd, dat ligt door de hele tuin), of hoe zet ik die kranten vast?

amigo
13 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat doen die van ons ook! Ze lezen een kwaliteitskrant...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, die van mij ook!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
LOL je vraag maakt nieuwsgierig. Eerst dacht ik dat je een konijn in je papier versnipperaar had gedaan . Gelukkig dus niet !

Het beste antwoord

Door eerst een stuk gaas over de kranten te leggen, kunnen ze deze minder snel stuk scheuren.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Verveling is het zeker niet. Ze hadden immers een hoop kranten om lekker mee te spelen. Is het zo erg dan dat ze die kranten versnipperen ?
Het zou kunnen helpen als je ze een vers boomtakje geeft. Konijnen vinden het nou eenmaal heerlijk om te knagen en voor een konijn is er niets lekkerder dan een boomtakje; lekker de schors eraf knabbelen.
Misschien kun je je konijnen verhuren aan een bedrijf voor archiefvernietiging :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je zou een raamwerk kunnen maken met daarin een stuk gaas, het raamwerk moet wel op de bodem van het konijnen wc passen.. je legt dan eerst de kranten daarover het raamwerk met gaas en dan daarop het stro...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg voor voldoende knabbel werk. hout of zo
Als ze klaar zijn met de kranten gaan ze verder met het hok.
Knabbelen is tandenpoetsen en korthouden tegelijk.
Dus genoeg speelplek is niet van belang.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
graaf een sinasaple kisje in en leg daar de kranten in dan kunnen ze er wel een zooite van maken maar het meeste blijft er in, of met katenbak korrels kan je het ook probeeren.

ik weet niet zeker of het werkt, ik weet niet tot hoehoog de konijnen het krijgen. maar probeeren kan vast geen kwaad:)