Misschien is die wel jaloers op anderen:
niet dat ik weet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als een kater het vrouwtje in het nekvel bijt, daar lange diepe geluiden bij maakt en enigszins verstijfd, weet ik wel hoe laat het is...
Ook als je kater gecastreerd is, kan hij nog altijd bepaalde sexuele gevoelens koesteren. Hij kan er alleen niet veel meer mee, maar kan soms wel het gedrag van een krolse kater blijven vertonen. Zeker als er een mooie poes in de buurt is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het heeft er alle schijn van dat er liefde in het spel is,of tenminste lustgevoelens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Katers houden tijdens de paring de poes met een nekbeet in bedwang. Poezen willen dan ook niet meer weg. Niet omdat ze het zo fijn vinden, maar de nekbeet zet een knopje om in de hersens.
Wij maken van die nekbeet gebruik als we bijvoorbeeld bij de dierenarts de kat rustig moeten houden. De greep in het nekvel "verlamd" de kat als het ware.

Dus zal (het antwoord op je vraag) de kater geslachtsdrift tonen, nu hij de poes zo benadert.
Ivana