Waarom blijft onze Valkparkiet zichzelf kaal krabben?

Elke dag krabben wegens jeuk, af en toe gaat hij onder de kraan, maar toch?.....En de kale plekken zien er eng uit!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3K

Antwoorden (2)

Als hij krabt vanwege jeuk raad ik je aan snel met hem naar de dierenarts te gaan. Dat kunnen parasieten zijn en die gaan echt niet weg door kaanwater. Ook huidproblemen kunnen de oorzaak zijn, ook naar de dierenarts.
Als de DA heeft geconstateerd, dat er niks aan de hand is op medisch gebied (kan ook aan eenzijdig of verkeerde voeding liggen), dan kan het zijn dat je valkparkiet zich enorm verveelt en zichzelf krabt/bijt/veren plukt uit verveling.
Dat betekent, dat je hem interessant speelgoed moet aanbieden, ook steeds iets anders en dat je heel veel met hem bezig moet zijn: enkele uren per dag!
Maar echt eerst naar de dierenarts om allerlei medische problemen uit te laten sluiten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zal toch de dierenarts worden, want voor de rest van de antwoorden is niets op aan te merken, dus kan het daar niet aan liggen.
Zeer bedankt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Super te lezen, dat je parkiet zich niet verveelt!!!!
Succes bij de dierenarts!
Het kan zijn door de zonnepitten in het voer. Sommige valkparkieten zijn allergisch voor de olie uit de pitten. Haal de zonnepitten uit het voer. Je zou idd even bij dierenarts langs kunnen gaan om te laten controleren of het geen vlooien zijn of zo.