Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kunnen (huis-)dieren ook hoogtevrees ervaren?

Bij honden zie ik dat weleens in films. Paarden worden weleens gered via een helicopter. Hoe zit dat bij katten en andere (niet) gedomestiseerde dieren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Onze hond had het wel, hij kon er niet tegen als ie hoog was.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onze hond heeft er last van, volgens mij kan hij ook de diepte niet goed inschatten. Als je hem optilt en je wilt hem weer op de grond zetten, spreidt hij z'n voorpootjes heel krampachtig, bes zielig maar ook een heel grappig gezicht. Er is niets met z'n ogen overigens. Hij durft niet op de bank en een trap vindt hij al helemaal eng.
Het liefst staat hij met beide pootjes op de grond.

Toegevoegd na 8 minuten:
bes=best
beide pootjes moet natuurlijk alle vier de pootjes zijn lol
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dieren ervaren hoogtevrees.

Ik denk dat het bij dieren vele malen sterker is dan bij de mens. Een dier heeft van nature niet de neiging om hoger te gaan dan wat hij fysiek aan kan. De mens heeft door zijn bewustwording de drang om steeds zijn grenzen op te zoeken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het komt nogal eens voor dat katten wel de boom in klimmen , maar er niet meer uit durven, zelfs de brandweer moet wel eens in actie komen, om een kat uit een boom te halen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je ziet vaak dat honden niet over roosters b.v. als bij een brandtrap durven. Ze snappen niet dat ze daar niet doorheen vallen om van glazen vloeren maar niet te spreken, maar daar durven veel mensen ook niet over te lopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn ene kat heeft hoogte-filie, hoe hoger hoe beter: op kasten (een levende plafondstoffer, omdat ze vanaf de vloer op een kast springt die tot 10 cm onder het plafond reikt), in bomen, op schuttingen...
(Ze komen hier binnenkort met een steiger om te klussen, tot 4 hoog, ik houd m'n hart vast want ik weet zeker dat madam daar op onderzoek gaat, dus ik hoop dat ze niet bij de buren op bezoek gaat via de ramen en dergelijke).

M'n andere kat klimt wel rustig op de schutting, zolang ie er maar óverheen wil. Hij zal niet zoals z'n zus lekker op dat dunne randje blijven zitten rondkijken. En in een kast zit ie niet hoger dan vlak boven een stevige ondergrond tegenover zich (dus één plank boven de rand van de bank of boven de tafel).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding