Mijn kat heeft rare aanvallen, help! (zie uitleg.)

Mijn 11-jarige kat gedraagt zich de laatste tijd erg vreemd. ze krabt zich helemaal open en maakt zichzelf continu schoon. en af en toe, en dat gebeurd steeds vaker, krijgt ze een soort aanval, dan grijpt ze naar haar kont en bijt hem kapot en sproeit de kamer vol met plas. dan lijkt ze heel verdrietig en glazig te kijken en begint ze uit schuld alles op te likken. de dierenarts zei dat het stress was, pillen voor gekregen, maar helpt niet. heeft iemand dezelfde ervaringen met zijn/haar kat? of tips? het is zo zielig. alvast bedankt !

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga terug naar de huisarts!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uhm... dat moet natuurlijk dierenarts zijn.
Rieneke1
13 jaar geleden
wat heb je gekregen?
clomicalm?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pillen helpen niet tegen stress. Je moet namelijk de bron weghalen. Jouw katje heeft dringend hulp nodig. Je kan het beste naar een dierenarts gaan die grondig onderzoek doet. In ieder geval een bloed en urine onderzoek. Stress kan het zeker zijn, maar ik zou toch eerst een medische oorzaak uitsluiten. Er zijn dierenartsen die meer gespecialiseerd zijn in kattengeneeskunde. Net als Rieneke ben ik benieuwd naar welke pillen je voor je kat gekregen hebt.

Antwoorden (6)

o dat is idd zielig! Sterkte! Idd naar een dierenarts toe. Dat is echt het beste, sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen ervaring mee, maar een tip zou zijn om nogmaals naar de dierenarts (of een andere) te gaan en te zeggen dat de medicatie niet helpt en dat je niet weggaat voordat je weet wat er met het beestje aan de hand is.

Arm beestje. Veel sterkte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het klopt dat katten door stress jeuk kunnen krijgen.
Ik heb dat weleens meegemaakt. Maar die kat was altijd al een zenuwpees.
Maar het kan natuurlijk ook een hele andere oorzaak hebben. Zeker als de medicatie tegen de stress niet help moet het verder uitgezocht worden. Zeker omdat je zegt dat hij er ineens last van heeft.

Hoe lang geef je de medicatie al aan je kat? Wellicht heeft het even nodig voor het werkt.

Het klinkt er zielig. Ik zou er zeker mee terug gaan naar de dierenarts. Eventueel kun je een second opinion aanvragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mij kat had het ook , werd ook helemaal kaal, pillen van de dierenarts hielp niet, bach druppels gehad hielp niet.

iemand vertelde me dat een hond was genezen, door alleen vlees te eten. toen ik dat deed gingen de kale plekken weg, na een jaar weer (dure)kattenbrokjes ging allemaal weer goed.
toen we op vakantie gingen heeft ze een week (heel veel)goedkope brokjes gehad. de hele nek lag weer open en ook de buik. naar de dierenarts voor medicijnen, als dit niet helpt, wordt het euthansie, zei hij.

daarna weer begonnen met vlees, of soms een blikje tonijn, ze werd weer helemaal beter.

het vlees kocht ik in de supermarkt, het heet smuldier, blauw pakje en soms ook wel eens hart, bruin pakje, en je kunt het vinden in de diepvries.

Toegevoegd na 1 uur:
mijn kat kreeg het ook pas voor het eerst toen ze 11 jaar was, maar ze is echt van ouderdom doodgegaan toen ze 16 jaar was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Herken dit niet van een van mijn katten maar wel van een hond die ik vroeger had.
Die had een vlooienallergie. Als die een vlo had werd hij helemaal gek. Beet als een gek zijn hele kont stuk en was helemaal over de rooie.
Ben voor hem frontline spray gaan gebruiken. En hij kreeg regelmatig een injectie tegen de jeuk van de dierenarts. Dat hielp wel.

Misschien is dit een oorzaak?
Aponi
13 jaar geleden
ik zou voor een second opinion naar een andere dierenarts gaan.
het kan zoveel zijn: vlooienallergie, voedselallergie, problemen met de anaalklieren.
verder vraag ik me af of je kat clomicalm voorgeschreven heeft gekregen?
lees in dat geval de bijsluiter: alleen toe te passen icm gedragstherapie.
als de kat grondig is onderzocht, en een medische oorzaak is uitgesloten, zou ik toch overwegen er een gedragstherapeute bij te halen, bijvoorbeeld van tinley.
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist, second opinion, liefst door een dierenarts met als 'specialisatie' kattengeneeskunde. Ik hoop echt dat het diertje geen clomicalm heeft gekregen. Voor goede gedragstherapeuten kijk eens op http://www.kattengedragstherapie.nl