Wat voor beest in mijn kippenhok?

Ik woon in Tsjechie en heb een heel aantal dieren...S,nachts zitten er in één hok een aantal kippen en hanen,duiven en een konijn. Dit ging vijf jaar goed maar de laatste weken vind ik steeds uitelkaar gescheurde kuikens ,is er een stuk uit mijn konijn haar oortje en gisteren lag er een jong duifje zonder kop. Ik vind ook steeds gaten in de grond die ik dicht gooi met beton,daarin vond ik het kopje van de duif terug. Deze vloer word deze week geheel voorzien van beton maar ik wil graag weten wat voor beest het kan zijn..Doen ratten dit,of wezels? Volwassen kippen en duiven zijn niet aangevallen,alleen de jongen. Ik hou het hok heel goed schoon maar ben daarom wel bang dat ze juist de jongen pakken omdat ze niets anders vinden...Wie weet het?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mijn oude buurman is zo ongeveer hezelfde gebeurt, bij hem was het de muskusrat.

Het beste antwoord

het kan idd een rat{ten} zijn
wij hadden ze ook op het werk bij de kalkoenen en vonden ook steeds dode kuikens met de kop eraf
zet een bak gif neer waar je eigen beesten niet bij kunnen

of een kattenval met wat lekkers dan vang je de dader wel hoor en kun je hem afmaken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zijn idd ratten,bbbrr doodeng! Ik heb een vangkooi gekocht omdat ik niet wist wat het was een héle grote...Inmiddels 5 ratten verder hebben we nu ook klemmen neergezet,gif durf ik niet ivm al mijn dieren..Allemaal heel erg bedankt voor het denken en het antwoorden!

Andere antwoorden (7)

Dat kan een vos, wezel, rat of marter zijn. Het zijn allemaal roofdieren die 's nachts op jacht gaan naar jonge beestjes.

Het is verstandig om onder het hok gaas te leggen en ook een stuk om het hok heen, zodat ze er niet onderdoor kunnen graven.

Toegevoegd na 2 minuten:
In dit geval kan het ook heel goed een steenmarter zijn. Dit zijn echte jagers en nergens bang voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik moet raden, maar denk aan een marterachtige.
nare ervaringen, goed dat je beton gaat storten!
Rieneke1
13 jaar geleden
Dat zou wel een wezelkunnen zijn. Een vos pakt een konijn in zijn geheel en geenhapje uit zijn oor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er is eigenlijk maar één roofdiertje wat z'n prooi onthoofd en dat is de wezel, hij bijt de kop eraf om vervolgens het bloed van de prooi te drinken.
Het enige afweermiddel is 10 cm grond afgraven, fijnmazig gaas leggen en de grond er weer overheen. Ik heb dit zelf als oplossing gebruikt toen mijn voliére wekelijks bezocht werd met de nodige slachtoffers als gevolg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toch gok ik op vossen .... die doden voor 't plezier en maken ganse families kapot , niet perse om op te eten.
Wezels ook mogelijk....
Wilde katten en jonge lynxen .....
Ik vrees dat je ze zult moeten betrappen....

Toegevoegd na 1 minuut:
Bohemenwoud?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja Boheemse woud idd..Vos denk ik niet want het is iets dat uit de grond komt en een gaatje maakt van een centimeter of 10..Lynx heb ik één keer gezien maar een heel eind vanmijn huis. Een wezel kan wel,die zitten hier maar daar heb ik weer van gelezen dat ze dan alles hadden gedood...
Ik denk ook een wezel. Ik heb ooit een egel met jongen in het nachthok van mijn krielkippen gehad. Daar kwam ik achter toen ik een hennetje dood en uitgehold aantrof. Ja, inderdaad, een egeltje... Bescherming tegen weglopen van je huisdieren is echt niet afdoende.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een wezel, fret, of marter
en deze beestel pakken ook de grotere vogels als de kleintjes op zijn.
enige oplossing is zoals genoemd,grond afgraven gaas erin en dichtmaken