Kan men een kat binnen een buitenterrein houden door middel van een afschrikking aan de omgrenzing ervan?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Wij hebben een katvriendelijke afrastering.
Op de schutting is horizontaal kuikengaas aangebracht wat aan de binnenkant oversteekt. Dus: haaks op de bovenkant v.d. schutting/muur.
De kat klimt tegen de schutting op, stoot zijn hoofd, en gaat terug. Je moet wel zorgen dat het gaas breed genoeg is. Ongeveer 40 cm.
Het was niet goedkoop (ongeveer 150,-), het is niet mooi, en je kunt geen hoge bomen of een kliko erbij in de buurt neerzetten. Dan heeft de kat nl. een "tussenstop" en kan op het gaas komen. Onze kat is zo een keer of 40 de tuin uit geweest. Hij is wel weer terug gekomen. Inmiddels is hij 17 jaar.
Het werkt goed, maar als je kat gewend is om buiten de tuin te komen zal hij er alles aan doen om de afrastering te omzeilen.
Probleem wel dat katten van buiten de tuin wel in kunnen, maar niet zelf meer eruit. Hele grote sterke katers kunnen soms op de afrastering springen.
Wanneer we met vakantie gaan halen we een paar meter weg, zodat evt. bezoekers er wel uit kunnen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja! Wij kunnen onze katten door omheining met schrikdraden (zwakstroom) in onze tuin houden. Ze kunnen nergens onderdoor. Op de bovenkant is de schrikdraad aangebracht. Ze hebben bij dierenspeciaalzaken stroomapparaatjes die hiervoor geschikt zijn.

Succes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mijn ervaring is dat ontsnapgrage katten heel snel weten hoe ze over een draadje heen moeten springen... Het moet dus wel erg tactisch zijn aangebracht, anders gaat het niet lukken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
onze buren hebben een marter, onze kat durft niet meer in hun achtertuin te komen...
misschien een goed idee?