Hoeveel eet een kitten van 2-3 maanden oud normaal gesproken?

We hebben een verwilderd kitten gevangen, en een begin aan de solcialisatie gemaakt (Hij ligt inmiddels al bij ons op de bank, maar schiet wel bij elke onverwachte beweging weer weg). We kunnen het beets maar niet genoeg te eten geven. Stata continue in de keuken te mauwen en draait om het voerbakje. Wellicht eht gevolg van het buiten verhongeren. Maar hoeveel zou een jong kitten nu normaal gesproken eten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

een kitten van die leeftijd is nog volop in de groei, en mag eten zoveel het wil.
geef kwaliteitsvoer, daar eet en schijt hij minder van, dus in verhouding is het zo duur nog niet.

nu is het ook de tijd om hem aan vers vlees te wennen, mocht je dat willen.
erg goed voor de kat, en je bespaart op latere gebitsbehandelingen.
Rieneke1
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Geef de kitten de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid, maar dan verdeeld over een paar keer per dag. Op het pak staat hoeveel een kitten mag hebben.
Als hij erg vermagerd is, kun je iets bijvoeren.

Sommige katten eten tot alles op is, anderen stoppen als ze genoeg hebben. Zet een bak voer neer en kijk hoeveel hij eet. Katten weten doorgaans beter dan honden waar hun grens ligt. Als hij onverzadigbaar door blijft eten, haal dan de bak weg anders eet hij zich een maagpijn. Stopt hij als hij genoeg heeft, kun je de rest laten staan.

Geef hem af en toe ook eendagskuikens of ander rauw vlees, dat is beter voor zijn darmflora.