Waarom plast het hondje binnen?

Wegens omstandigheden is het Maltezertje van mijn schoonmoeder nu bij haar dochter en man. Dat is op zich mooi want zo gaat hij van appartement naar een huis met een tuin. Echter vinden ze 's morgens enkele plasjes van hem in de kamer. Dit deed hij bij zijn eigenlijke baasje voorheen niet. Hij doet het ook niet als er iemand bij hem is. Hij gaat 3x daags uit, ze lopen dan vrijwel altijd een uur met hem. Er loopt wel nog een kat door het huis. Iemand een idee waarom het hondje dit doet en wat er tegen te doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

mijn hond is 3 en hij plast ook nog binnen, maar, hij mag sinds een maand niet meer op de bank of op mijn moeders bed, dus voor wraak plas hij binnen en hij gaat wel goed uit. dit kan misschien het geval zijn,,,,,,,

ja dat is toch normaal vind ik.Een nieuwe omgeving dat alleen al. Ik denk dat ze dat hondje terrug moeten leren zindelijk worden op een vast plekje buiten

Misschien is drie maal daags te weinig. Hoeveel tijd zit er tussen de laatste keer 's avonds en de eerste keer 's morgens? Ik laat mijn hond 's avonds om een uur of elf tot half twaalf uit, en 's morgens om zeven uur weer. Mogelijk moet hij aan de omstandigheden wennen. Moeilijk te zeggen zo.

Een kat, een vreemde omgeving, andere geuren, ander ritme, misschien een ander bakje voor zijn voer, ander plekje om te eten. Is het gek dat het dier van slag is? Als hij bij "moeder" gewend was op het kleedje naast haar bed te slapen en dan nu plotseling 's nachts alleen moet zijn. De hond van oudere mensen is gewend aan een heel vast ritme. Dan kan zo'n verhuizing het beestje totaal van slag maken. Geef het de tijd. Geen aandacht aan besteden, geen gemopper. Dan wordt het dier nog meer gestressed. Probeer zoveel mogelijk informatie bij de schoonmoeder te vergaren, zodat het hondje een beetje het vroegere ritme krijgt. Misschien is die drie uur lopen veel te vermoeiend. Als hij dat niet gewend was..... Als hij dan 's nachts toch alleen moet blijven, zet hem dan in een ruimte waar plasjes niet zo veel kwaad kunnen (afgesloten badkamer of keuken). Haal hem daar 's morgens weg en ruim de viezigheid op als de hond er niet bij is. Als hij het nooit gedaan heeft in een vorige situatie, dan gaat het over als je rustig blijft en geduld hebt. Laat die kat 's nachts niet bij de hond slapen, dat kan zeer bedreigend zijn.

Moet je even naar de dog whisperer kijken. Echt ongelofelijk wat hij kan.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100