Hoeveel geheugen heeft een hond?

Toegevoegd na 6 minuten:
In de vorm van hoelang kan hij dingen onthouden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in gigabyte of terabyte?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Bonzobyte ;-)

Het beste antwoord

In ieder geval niet weinig. Als je er van uit gaat dat alle indrukken, die voor de 14 weken binnen zijn gekomen, een hondenlevenlang van invloed zijn op zijn gedrag, dat moet er een goed bewust/onderbewust geheugen zijn.

Enkele voorbeelden van geheugen van mijn hond:
Als we na 6 weken Frankrijk de weg bij ons dorp inslaan veert hij verwachtingsvol overeind en gaan haar neusvleugels trillen om bekende geuren op te snuiven.
Als we drie dagen geleden ergens een bal zijn kwijtgeraakt, begint ze zonder aansporing weer te zoeken als we ter plaatse komen.
Als we de man tegenkomen die haar een half jaar geleden onheus heeft bejegend, begint ze diep te grommen en moet ik haar corrigeren.
Als......

Het hangt natuurlijk sterk af van intelligentie en daarin verschillen de diverse rassen, maar een geheugen, bewust en onderbewust, hebben ze zeker allemaal.
Ivana
13 jaar geleden
sterredag
13 jaar geleden
lange termijn geheugen zal inderdaad zeker een leven lang zijn. honden zijn erg goed in het onthouden wie ooit hun baasje is geweest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die zilveren medaille die maak je waar.

Andere antwoorden (5)

64 MB ? kan iets meer zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahaha. ik bedoel analoog geheugen
Mijn hond heeft 40 MB, had wel laatst een upgrade gekocht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het geheugen in mb is het aantal ingekochte mb's
net als een mens een geheugen heeft heeft een hond dat ook. Ik weet hoeveel geheugen een mens heeft per mens zal dit erg verschillen. Dus dat is per hond ook zo
13 jaar geleden
Volgens Canadese wetenschappers is een volwassen hond is net zo intelligent als een tweejarig kind.

Het resultaat is verbluffend. Honden blijken gemiddeld wel 165 verschillende woorden te kunnen herkennen, bovendien kunnen ze eenvoudige rekensommen doen. Sommige honden zijn slimmer dan anderen. Vooral collies bleken over een goed stel hersens te beschikken, zij onthielden wel 250 woorden. Afghaanse windhonden zijn de dumbo’s van de uitrenplek, zo kwam uit het onderzoek.

Ook kenden honden de betekenis van meerdere handgebaren, zelfs als deze abstract zijn, zoals wijzen. Katten, kunnen we uit eigen observatie vertellen, zijn slechts gefocust op het puntje van de wijzende vinger, honden kijken in de richting waarin je wijst.

Zie voor meer info het artikel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ivana
13 jaar geleden
Omdat honden meer gericht zijn op lichaamstaal, is het voor hen gemakkelijker om handgebaren te verstaan dan woorden. Als we echter een hond een bepaalde richting wijzen, zullen we ook ons lichaam in die richting moeten draaien, anders ontstaat er verwarring.
Ikzelf gebruik bij mijn hond nauwelijks enig gesproken commando, maar hoofdzakelijk lichaamstaal en handgebaren. Ik hoef dus nooit te schreeuwen ;-) .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hihi
Honden onthouden -mits goed aangeleerd- dingen hun leven lang.
Wij fokken Cairns (geen broodfok) en als een van onze honden na vele (soms meer dan 10 jaar) op bezoek komt zien ze al van verre hun oude opvoeder. verzorger en vliegen op me af, ofschoon ze na 10-11 weken al naar hun nieuwe baas gegaan zijn en ik en nu anders uitzie.
meestal melden de bezoekende baasjes dat hun hondje wat eenkennig is en zijn dan bang dat dat een teleurstelling zal geven.
Ik geef dan bovenstaande voorbeeld.
En zo gaat het dan ook precies.
Als je liefde i je hond stopt, vergeet hij.zij dat NOOIT.
Dat is echter ook zo bij valsheid.
Sommige mensen denken dat honden die niet gemakkelijk commando's leren , dom zijn.
Dat zijn ze niet, ze vinden andere dingen echter leuker, net als kinderen dus.
Als je een hond met een aanstekelijk enthousiasme en kleine beloning dingen leert, vergeet hij dat niet meer.
Als een hond opdrachten niet uitvoert komt dat eerder omdat hij daar geen zin in heeft , dan dat hij dat niet weet.
Met straffen bereik je niets, eerder het tegenovergestelde.
Maak het leuk voor je hond, in een spelsituatie pakt hij dingen razendsnel op.
Hoe meer affectie je aan je hond geeft, hoe meer hij je zal willen pleasen, je moet er dan niet raar van staan te kijken dat het eerdere geleerde maar nimmer getoonde vaardigheden dan wel ineens blijkt te bezitten.
Ze nemen je graag bij de neus.
Wie is er nu slim....
Het feitelijke geheugen van de hond moet ver in het GB bereik liggen, alleen al voor geuren hebben ze een enorm geheugen,ook voor plaatsen en routes maar ook voor gezichten, mimiekherkenning enz. Daarom weten ze al eerde dan jij welke emotionele staat je hebt, ze zien en ruiken dat letterlijk.
Zelf heb ik bemerkt dat zelfs valse honden mij NIETS doen, ik zend vriendschapsignalen uit, omdat ik van honden houd. en totaal niet bang voor ze ben.
Daar heeft een hond een goed verstand en een goed geheugen voor nodig.