Ik sluit me aan bij Marion en Rieneke qua visies :)
Zeker is het belangrijk dat ze eerst nog meer wennen aan elkaar geuren.
Voor je katje EN hond is binnen hun leven van "veilig" en aandacht ingrijpend iets veranderd. Dit vergt best wel geduld , begeleiding en tijd voor jou om goed te begeleiden ;)
Zo te lezen is je hond niet agressief naar katten en gedrag buiten (het super leuk/spannend vinden als ze de kans krijgen om een kat op te jagen ) zie je heel veel meer.
Zelfs mijn honden die intussen allemaal tal van katten (ook opvang) gewend zijn in huis, en er zelfs mee spelen en soms verzorgen (helaas ook wel een een keuteltje van kat als dessert kiezen grr), zullen onaangelijnd buiten in de buurt ook katten in bomen jagen!
Aan de lichaamstaal van je hond kan je vlot zien of hij je katje als "prooi" ziet of nieuwsgierig naar een "nieuweling" op ook zijn territorium.
Als hij wel opgewonden raakt en kwispelt of beetje blaft, dan is dit nog 'wennen', maar als je in zijn ogen een strakke blik ziet (fixatie) en strakke staart, ongevoeliger is voor jou bv, dan zou ik extra alert zijn en aanzien in veilige omstandigheden of dit verandert.
Ze nu uit elkaar houden kan ik wel begrijpen, maar zo raken ze niet sneller gewend aan elkaar en de geurtjes.
Wat hier wel vaak goed ging werken is je hond her en der besprenkelen met valeriaandrupjes. En dit tevens doen op de plekken waar hij graag ligt of slaapt.
Zodra je hem uitlaat, zal je katje op onderzoek uitgaan en herkent deze geur (of stank LOL) als kattekruid, waar de meeste katten dus dol op zijn en geschikt ook om haarballetjes uit te laten spugen ;)
Bijkomend voordeel is dat het luchtje ook een kalmerend effect kan hebben op je hond en katje.
Gebruik van een bench kan ook heel nuttig zijn, maar dan wel een sterke ijzeren draadbench (desnoods deze lenen of huren) en deze NIET op de grond zetten, maar eerst een stuk hoger (bv eetkamer-tafel hoog)
Zo is je hond makkelijker in te tomen en met stem wat te corrigeren (je kan hem "zachtjes of lieffff" aanleren zodra rustig bv en hem belonen door extra kroel en soms een hondenkoekje).
Voor je katje is dit in de beginfase ook beter omdat ze vanuit veilige omgeving alles kan overzien/ruiken en zijn gedrag en geluiden en bewegingen op den duur niet meer als "bedreigend" worden ervaren!
Geleidelijk aan kan je zien of ze eerst elkaar zullen dulden en zorg wel dat je er steeds bij blijft als je ze samen in 1 kamer laat.
Succes!