Waarom drinkt mijn hond liever regenwater?

Ik heb gemerkt dat mijn hond drinkt liever regenwater, ook met een volle bak water gaat ze liever regenwater of dauw druppels likken in de tuin.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
12K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kheb het me ook altidj afgevraagt dus goeie vraag jacob207!
Kimath
13 jaar geleden
onze katten doen hetzelfde, die drinken altijd uit de vijver.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn katten drinken het liefst uit een bak regenwater waar onderin een laag rottend blad zit. ooit eens die bak schoongemaakt, toen gingen ze uit een andere bak drinken met dood blad ;p
Maar als ik regenwater opvang en binnen neerzet, blieven ze het niet. Als ik water uit zo'n bak haal en binnen neerzet, wordt het net zo hard genegeerd.

Het beste antwoord

Kraanwater smaakt anders. Veel dieren hebben liever geen kraanwater, maar 'natuurlijk' water waar niet allerlei stoffen aan toegevoegd zijn. Bij katten is dit algemeen bekend; Honden blijkbaar ook.

Toegevoegd na 1 minuut:
een potentiele verklaring kan ook liggen in afwassen: Restjes afwasmiddel die je hond proeft. Of koper van de leidingen. Of gewoon de mineralen.

Kraanwater is harder dan regenwater.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ha, die Jacob207;

Ik denk dat hier het instinct van het dier een rol speelt: thuis weten ze waarschijnlijk dat er altijd water klaar staat en drinken ze alleen naar behoeven, maar buiten moet je maar afwachten waar de volgende drinkplaats is en moet het beestje elke gelegenheid aangrijpen om te drinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is mij ook opgevallen. zelfs regenwater (of grondwater) wat enigszins vervuild is heeft de voorkeur.
bewijst m.i. dat de hond echt nog niet zo ver van de wolf staat. ze geven nog steeds de voorkeur aan "natuurlijk" ipv ons aangepaste water. net zo goed als ze net zo graag bedorven vlees hebben dan vers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het niet zozeer aan het soort water ligt als wel aan de temperatuur. Als ik vers koud kraanwater neerzet vliegen mn honden erop af. Na een tijdje is het rond de 20 graden.

Soms gooi ik er een ijsklontje bij en dat lijken ze ook lekker te vinden, ik zal het eens aan ze vragen...
13 jaar geleden
Wij hebben een bloemenwinkel en een kat.
Onze kat drinkt liever water waar de bloemen hebben ingezeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedenk goed dat een beetje hond duizenden malen sterker ruikt dan wij.Dat dit invloed heeft op proeven laat zich raden. Regenwater is zuiver en PH neutraal is ook niet gechloreerd of belucht of andersinds met fluor o.id bewerkt. Ook de ph waarde is neutraal hetgeen vaak zuriger is (hier 7.8)