welk merk van hondeneten koop ik het best?

Welk verschil zit er nu tussen duurdere merken hondenkorrels dan de goedkopere huismerken?Ik heb vandaag meerdere merken in de winkel vergeleken op de ingredienten *ruw eiwit *ruw vet *ruwe as *ruwe celstof *calcium *fosfor *vitaminen enz allemaal met mekaar vergeleken en daaruit bleek dat de goedkopere huismerken veelal evengoed scoren als de duurdere. Op wat kan ik mij nu baseren zodat ik een goede voeding voor mijn honden koop?

Toegevoegd na 7 minuten:
mijn 2 honden doen nogal veel keer per dag hun grote behoefte 6 a 7 keer per dag men zei me dat ik verkeerd eten koop ze eten ook de zakken van de aldi

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik schrik een beetje dat jouw honden 6 à 7 keer per dag hun behoefte doen.

Het allerbeste voer voor een hond is natuurlijk vers rauw vlees. Het zogenaamde BARF vlees. Dit is wat de hond in de natuur eet. Onze hond eet dit zijn leven lang en hij poept maar 1x per dag een heel klein beetje omdat het vlees bijna volledig wordt verteerd.

Als je brokken geeft hoeft het niet zo te zijn dat duurdere merken beter zijn. Die van de Aldi is b.v. een prima brok voor weinig geld.

Brokken belasten het darmstelsel van een hond eigenlijk te veel.

www.carnibest.nl
www.barf.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Deze vraag is hier pasgeleden ook langsgekomen.
Onze hond eet altijd brokjes van de Aldi.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goedkoop voer zit vol vulmiddelen waar je hond niet veel mee kan.
hij poept dan veel meer, en ook stinkt hij harder.
hoe hoger het vleespercentage, hoe beter.
ook additieven zoals geur-, kleur- en smaakstoffen voegen niets toe.
van een premiumvoer kan je minder geven, omdat dit vollediger wordt benut door de hond, dus uiteindelijk ben je niet zo veel duurder uit.
Rieneke1
13 jaar geleden
Mijn broer heeft altijd een Dobermann-kennel gehad en die zweerde bij Croc van Royal Canin.
Dat koop je in van die grote zakken van 20 kilo bij de betere dierenwinkel.
Volgens mij gaf hij de honden ook pens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou gewoon kopen wat ze lekker vinden, en met een beetje geluk vinden ze goedkope hondenbrokken het lekkerst want dat was bij mijn hond ook het geval.

En dat ze zo vaak hun behoefte doen ligt misschien aan het soort hond? Of misschien geef je ze te veel eten? Misschien is het een goed idee om daar over informatie te vragen bij de dierenarts, want MEN zegt veel, maar een dierenarts zal het beter weten neem ik aan.
succes er mee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na lang zoeken om het beste voet voor onze pups en ppa en mamahond te vinden zijn we uitgekomen op KJEN en Farmfood, die ook biologisch verantwoord verkregen ingredienten gebruiken.
Is per kilo duurder maar ze eten er minder van en poepen een keer per dag een beetje.
Daarnaast zijn ze zelden meer ziek en dat spaart dierenartskosten
Alle andere voer presteert minder/ongunstiger en is dus in verhouding duurder in de totaalzorg.
De prijs op zich per kilo zegt dus weinig.
Goedkoop is duurkoop is ons gebleken.