Er bestaan zeker giftige sprinkhanen. Magie geloof ik niet in;

http://nl.wikipedia.org/wiki/Rechtvleugeligen
Rechtvleugeligen kennen meestal een passieve verdediging door hun onopvallende kleuren waarbij ze vaak volledig wegvallen tegen de ondergrond. Slechts enkele soorten vallen duidelijk op door felle kleuren; dergelijke soorten zijn doorgaans oneetbaar of giftig en hebben zogenaamde schrikkleuren (aposematische kleuren). Veel soorten hebben een verstevigd halsschild ter bescherming. Vooral de doornsprinkhanen zijn goed bepantserd; het halsschild loopt door tot het achterlijf en bedekt de achtervleugels. De voorvleugels zijn bij deze familie gereduceerd tot kleine schubachtige flapjes die aan de zijkant van het lichaam gelegen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als dat zo zou zijn valt die sprinkhaan onder de opiumwet.
Heb het nagekeken en het staat er niet in dus ik denk van niet.