Mijn kater van 5 jaar probeert bij ons andere katertje van 4 maanden hem te berijden,Is ie dan homo?

Wordt morgen door de dierenarts gecastreerd,katertje van 4 maanden heeft geen leven zo lol

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een poes van bijna 12 die als ze de kans krijgt een badstoffen eend berijdt - ik vraag me nu ineens af hoe dat dan zou heten (ze doet het alleen bij die eend) ;-)
Ivana
13 jaar geleden
Het verbaasd me dat je een kater van 5 jaar niet allang hebt laten castreren. Als hij nog nooit heeft gesproeid op eerdere momenten, vraag ik me af of dit wel berijden is. Misschien is het inderdaad gewoon overheersing. Of heeft hij voorgaand aan deze actie de hele buurt al van kittens voorzien? Ook dan was hij gecastreerd een betere buurtbewoner geweest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom niet eerder?? wel makkelijk om zo te reageren als je niet eens weet hoe en wat... Hij heeft nog nooit gesproeid en is een binnenkat komt alleen op balkon en heeft dus nog NOOIT de buurt van kittens kunnen voorzien. Maar wordt over 12 uur netjes bij de dierenarts gecastreerd dus jij ook weer een zorg minder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou nou, wat een pinnige reactie. Jouw kat is onze zorg niet, maar we helpen graag. Katten kunnen ook ontsnappen en dan de (ongecastreerde) poezen bevruchten. Daarnaast kan een kat altijd nog gaan sproeien, dus ook binnenkatten kan je beter castreren. Je had je kat er absoluut een plezier mee gedaan om hem eerder te castreren. Hopelijk werkt het en krijgt het kitten meer rust. Verwacht overigens niet dat het meteen ophoud, dit kan nog wel enkele dagen tot weken duren. Daarnaast haal je de hormoonproductie wel weg, maar niet zijn koppie. Hij weet wat hij kan, dus je hebt kans dat hij gewoon blijft rijden op de andere kat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh ik zeg enkele dagen...houd het maar op enkele weken.

Het beste antwoord

ik vermoed dat hij geen homo is, en de voorkeur zou geven aan een krolse poes.
bij gebrek aan een poes echter, ziet de kater het kleintje als een goed alternatief.
goed dat je hem laat castreren.
hou er wel rekening mee dat dit gedrag nog wel tot een week of zes na de castratie kan aanhouden.
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist, niets meer aan toe te voegen!

Andere antwoorden (3)

haha ik denk dat het meer gebrek aan ervaring is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dominantie, laten zien wie de baas is. Mocht het niet over gaat, laten kastreren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
katten zijn geen kleine hondjes.
katten kunnen zelfverzekerd zijn, maar niet dominant.
katten kennen ook geen onderwerpingsgebaren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Katten kennen geen dominantie!
vermoedelijk heeft het rij gedrag niets met pedo of homosexueel gedrag te maken alhowel ik het ook niet kan uitsluiten het komt bij de beste diersoorten voor in polen wilden ze een olifant met voorkeur voor de heren liefde in een dierentuin niet hebben via een fok programma vermoedelijk zou hij op een poes ook gereden hebben en komt het door gebrek aan beter alhoewel bisexualiteit ook een mogelijkheid is waarschijnlijk heeft het verwijderen van de familie juweelen wel tot resultaat dat het omschreven gedrag na een aantal weken zal ophouden hoed de jonge kater zich tot die tijd houd laat zich moeilijk raden t arme beesie ;-)