Mijn Russische dwerghamster is gister gedekt, nu is ze gemener tegen het mannetje, kan dit een teken zijn van zwangerschap?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ha, die Kimm; Lijkt me wat te vroeg. Misschien is het een teken dat het mannetje niet zo'n beste minnaar was.

Ja dat kan best, ook al is het nog vroeg. De hormoonspiegel verandert bij zoogdieren na bevruchting gelijk. Het kan dus best dat ze nu geen interesse meer heeft in het mannetje omdat ze al 'voldaan' is.

heb je al een plekje geregeld voor de jonkies? of ben je van plan ze allemaal zelf te houden?

Ik heb ook eens een mannetjes en vrouwtjes hamster bij elkaar gehad. Hij dekte haar ook meteen en toen ze klaar waren ging het vrouwtje ook vals na het mannetje doen. Ik haalde ze uit elkaar en een tijdje later bleek inderdaad dat het vrouwtje jonge had. Het hoeft niet persee dat ze zwanger is, maar de kans is denk ik wel groot. Het beste is om ze voorlopig gescheiden te houden. Hou ze in de gaten over 3/4 weken zul ze het resultaat van zelf zien. succes er mee.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100