Mijn kat weigert zijn eigen eten te eten,hoe krijg ik hem weer aan het eten?

Mijn kat weigert al een paar dagen te eten.
Wat ik hem ook voor zet (elk merk al geprobeerd van goedkoop tot duur voedsel) hij trekt zijn neus er voor op.

Wel eet hij ons eten en hij eet het bijna van ons bord,hij likt de blikken leeg van het honden eten,maar zijn eten ho maar.

Ik heb hem al een paar dagen (met veel moeite) niks gegeven van ons eten,en alleen zijn voeding aangeboden,maar dit helpt niet.

Wat kan ik doen?
Wat zou de oorzaak kunnen zijn?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

kijk uit met je kat laten vasten, dat kan voor leververvetting zorgen. beter jullie eten dan niets eten. verder zou ik zeker snel met hem naar de dierenarts. bij zo'n plotselinge gedragsverandering altijd een medisch probleem uitsluiten.

Hij is verwend! Hij kan bij het (blijkbaar lekkere) hondenvoer, hij ziet kans om van jullie eten wat te snaaien. Hij heeft geproefd van iets heerlijks, en vertikt het om z'n eigen voer nu nog te eten. Nu is het zaak om even consequent vol te houden, en alles wat niet voor hem bestemd is weg te houden. Als hij over een paar dagen echt scheel ziet van de honger, vreet 'ie weer hoor. Wat je ook kunt proberen is droge kattenbrokjes van een goed merk, bv Eukanuba. Dit is lekker, is verzadigend en gezond. Veel beter dan al dat vochtige nepvoer.

De oorzaak is datje katje verwend hebt waarschijnlijk. Gewoon haar eigen voer voorzetten, en dit volhouden. Hij gaat vanzelf eten als de grote honger komt. Ik heb een soortgelijk probleem met m'n hond gehad. Zij at wel het voer van de zwerfhonden, en haar eigen voer niet, het loste zich vanzelf op.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100