wat te doen als de kat je iedere ochtend vroeg wakker maakt met miauwen en krabben aan de deur

mijn kat is anderhalf jaar oud en zit al meer dan een jaar zo'n beetje iedere ochtend bij mijn slaapkamerdeur te miauwen, aan de deur te krabben en af en toe naar de klink te springen.
hij begint er soms al om een uur of 7 mee.
ik heb het altijd al genegeerd. ga er pas uit als hij een tijdje stil is. heb mijn stofzuiger voor de deur gezet en als hij begint te miauwen deed ik hem in het stopcontact naast mn bed zodat hij zou schrikken. af en toe wordt ik boos naar hem toe en jaag hem naar de woonkamer. heb hem al aantal x in de woon en andere slaapkamer gezet met kattenbak erin en deur dicht. ga ik er wel uit omdat ik naar de wc moet negeer ik hem.
ik wil hem liever niet op mn slaapkamer hebben omdat hij anders overal aan gaat zitten en ik alsnog niet kan slapen.

weet niet meer wat ik moet doen, zoals je ziet heb ik al veel geprobeerd.
hoop dat iemand me een tip kan geven die gewoon echt helpt
alvast bedankt.

Toegevoegd na 1 minuut:
overigs is het volgens mij aandacht vragen. als ik er uitga dan geeft hij steeds kopjes.

Toegevoegd na 5 minuten:
ik stop hem liever niet in een kleine kamer, is weer wat lastig met zn voer en waterbak waar hij dan mee ga zitten spelen.
vinnd ook prettiger om hem gewoon in de woonkamer te laten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (3)

Je geeft zelf het antwoord al. Stop hem in een andere kamer!

Je kunt ook een kattenluik aanschaffen, dan kan hij lekker naar buiten. Verder moet je hem absoluut negeren!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zet een groot kussen voor de deur, dan hoor je het gekrab niet meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
overweeg toch eens je kat toegang te geven tot de slaapkamer.
als je een binnenkat hebt, vind ik eigenlijk dat die toegang moet hebben tot het hele huis.
nadat ze gewend zijn geraakt slapen ze gewoon lekker op de slaapkamer.
mocht je dat echt niet willen, dan idd negeren, maar heb je dat lang genoeg volgehouden?
na een tijdje negeren volgt een fase waarin de kat extra z'n best zal doen z'n zin te krijgen.
dit dooft weer uit, maar dan volgt een extra opflakkering, of het echt niet meer lukt.
je hebt dus een lange adem nodig.
Rieneke1