hoe kan ik mijn ouders overhalen voor een kitten??

Wij hebben een nest met kittens, en ik wil héééééél graag een kitten houden. Maar dat mag niet van mijn ouders, omdat mijn zusje een andere wil houden en ze vinden 3 katten genoeg. Heeft iemand tips voor mij??????

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.3K

Het beste antwoord

Waar plek is voor 3 katten, is ook plek voor 4 katten!
Daar moet je het op spelen!
Hierover moet je het, zo af en toe tussendoor, hebben.

'Goh mam, wat is nou eigenlijk het verschil tussen 3 en 4 katten?' Zou dat nou echt heel veel meer werk zijn?

Maar....als je ouders het ECHT niet willen, zullen ze daar best een goede reden voor hebben weet je.
Misschien wordt het allemaal net iets te duur (want jij wil toch ook dat je katje naar de dierenarts kan voor z'n prikjes, en goed voer krijgt?).
En je wilt toch ook niet, dat je ouders jou je zin geven, en dan over een jaar ofzo toch je kat wegdoen omdat het toch teveel wordt?
Je ouders zullen heus goed nagedacht hebben over hun beslissing.

En dan nog dit: Jullie hebben dus al 3 leuke katten! Die vierde is natuurlijk ook leuk, vooral omdat het een kleintje is. Maar....dat kleine is er na een dik half jaar al af, en dan heb je gewoon 4 grote katten.

Ik hoop voor jou dat je ouders eigenlijk toch geen probleem hebben met een katje erbij.
Maar zo niet....denk dan aan mijn verhaal, en geniet van de andere drie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal goed!!
Rieneke1
13 jaar geleden
plus!
Ivana
13 jaar geleden
Je hebt het helemaal begrepen! ;-) +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van 3 naar 4 katten lijkt dan misschien niet zo'n grote stap, maar vergeet niet dat je dan ook meer spullen nodig hebt. 4 katten, dus 5 kattenbakken, per kat minimaal 1 ruimte (dus een klein huis is al niet geschikt). Daarnaast moet een 4de kat ook eten en naar de dierenarts. Dus naast ruimte zijn de kosten ook hoger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plus 1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vertel mij wat Carla. Weet er alles van. Vandaar ook mij vrolijke aanvulling in het antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ah ik zie het, had het niet goed gelezen!

Andere antwoorden (3)

Ga niet zeuren, dan krijg je je zin niet. Maar ga heel goed voor de kittens zorgen en doe dat vooral als je ouders erbij zijn. Zeg dan een dag voordat ze weg zouden moeten tegen je ouders: ''Ik vind het wel heel jammer dat ze weg gaan.'' Misschien krijgen je ouders dan medelijden.

Maar ga niet zeuren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan het wel begrijpen, jullie hebben al 3 katten en een kitten is wel heel leuk maar over een maand of 9 is hij ook kat en dan? Hou er dan wel rekening mee dat je zeker 11 jaar een kat hebt en er voor moet zorgen terwijl je maar een maand of 3 een kitten hebt. Daarna wordt het een klein katje tot een maand of 9, dus voor 3 maanden een kitten 11 jaar een kat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kleine katjes zijn leuk, maar ze blijven niet klein. Hoeveel kittens hebben jullie in het nestje en hoe lang blijven ze bij jullie? Het beste kan je de kittens per 2 plaatsen. Katten zijn sociale dieren en hebben behoefte aan een soortgenoot. Ook kan je ze beter niet voor 16 weken aan de nieuwe eigenaar meegeven.

Ik vind het heel goed dat jouw ouders niet zomaar een kitten willen houden. Ze hebben vast hele goede redenen om het bij 3 te houden. Helaas loopt het nog wel eens uit de hand en voor je weet heb je een huis vol. Als 3 katten qua ruimte en kosten genoeg is, dan is het ook genoeg.

Laten jullie de moederpoes nu wel castreren?