de kat van de buren rooft de nesten van vogels leeg in mijn tuin. De buren zijn helaas niet voor rede vatbaar, kan ik aangifte doen?

Ik heb beplanting zo gekozen dat er zoveel mogelijk vogels en insecten mijn tuin bezoeken, maar nu rooft de kat van de buren de nesten in mijn voortuin leeg. De buren zijn niet voor rede vatbaar, kan ik aangifte doen?

Toegevoegd na 34 minuten:
Het is mij te makkelijk om te zeggen dat dit gedrag het aard van het beestje is. Ik heb geen kat en wil die ook geen, wanneer mijn buren een kat in huis nemen is dat hun verantwoordelijkheid, net zoals mijn hond mijn verantwoordelijkheid is. Katteneigenaars verschuilen zich achter dit argument. Wilde dieren, zoals bijv een reiger, komen indien de omgeving zich ervoor leent, maar nu kiezen mijn buren ervoor om een kat los te laten in de omgeving. Sterker nog, blijkbaar is het een normale zaak wanneer je een huisdier aanschaft en die vervolgens dag en nacht op straat zet, zodat een hele buurt daar last van kan hebben. Wanneer je een hond buiten los laat lopen krijg je een boete!

Niet voor niets zie je regelmatig horrorverhalen van wat mensen katten aandoen, maar volgens mij moet je de eigenaren ter verantwoording roepen. Ook een kat kun je opvoeden en als je daar geen tijd/moeite in wil steken, schaf dan een goudvis aan!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Nee. aangifte doen werkt niet vanwege een aantal redenen: - Je buren gaan je [nog meer?] haten - D epolitie kan niets uitrichten Beter kan je er zelf voor zorgen dat de katten niets van jouw tuin wiullen weten/. Er is special anti-katen spray & poeder te koop. Dit spuit je om de tuin en/of strooi je uit ind e tuin en je bent vele weken van de katten verlost. Vriendelijk richting de kat (Die kan er natuurlijk weinig aan doen op dit moment) en het voorkomt dat je [meer] ruzie met de buren krijgt. Dit spul is te koop in betere dierenhandel en soms tuincentra Wellicht zijn ze voor zo'n voorstel wel te porren en willen de kosten delen / overnemen, indien je het als een redelijk mens weet te brengen. Het grootste probleem bij dit soort dingen is dat mensen elkaar niet willen en of kunnen begrijpen. Als jij begrip voor hun situatie op wilt & kunt brengen, kan je waarschijnlijk wel een oplossing vinden met hun. Succes!

Dat is een moeilijke zaak! ik denk dat aangifte doen weinig uithaalt! Maar je kunt wel pogingen ondernemen om de kat te weren uit je tuin! En de buren duidelijk maken dat ze hun kat beter uit jouw tuin kunnen houden omdat je "katwerende"" maatregelen hebt genomen! BV een val of gif! Dan is het hun eigen verantwoording! Graaf een stuk pvc pijp, die ook als regenpijp word gebruikt, van ca 50 cm schuin in de grond! gooi er een stukje vlees in, en de kat van de buren zal zich opsluiten in de pijp! zand erover en klaar! Of aangeven dat je gif hebt gestrooid! Als praten niet helpt, dan doen daden wonderen!

Dan kan ik net zo goed aangifte doen dat een vis door een reiger is opgegeten. Helaas is er niks te doen tegen het aard van het beestje. lijkt mij een onbegonnen zaak

Je kunt koffiedrab in je tuin strooien, dan krijgt de kat dat tussen zijn tenen en daar houden katten niet van. Het kán hem afschrikken. Wordt wel vaker gebruikt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100