Waarom hoor je zo vaak dat katten, op je borst willen liggen en willen likken als ze de kans ervoor krijgen ?

En waarom willen katten altijd je hele gezicht/lippen enzo likken constant ? En moet je dit afstraffen ? Omdat je dit niet wil als er mensen op visite komen en als de kat het ook bij hun steeds gaat likken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.6K

Antwoorden (2)

Dit komt helaas vaak voor bij katten die te vroeg van hun moeder gescheiden zijn, dus voor 16 weken. Helaas is het wettelijk toegestaan om een kitten van 7 weken al van de moeder te scheiden, terwijl deze nog wel behoefte heeft aan onder andere het drinken bij de moeder. Zelfs al geeft de moeder geen melk meer.

Likken, sabbelen, trappelen........allemaal tekenen van een behoefte die in de kittentijd niet vervuld is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar ook een teken van genegenheid,en nooit straffen!! een kat zal dat nooit begrijpen en gestresst raken