Hoe heet deze (algeneter) vis?

En waar kan ik die kopen in Groningen?

http://www.dierenspeciaalzaakkeijzer.nl/Pictures/normal/hystrix.jpg

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ziet er wel heel eng uit!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik dacht eerder erg schattig. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Smaken verschillen;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom wil je dan de naam geven, als je een link geeft met de naam erin?

Het beste antwoord

Deze heet de Black Adonis Pleco, Acanthicus Hysterix.
De meergebruikte naam voor deze vissen, meervallen, is een L nummer en deze is de L155.

Je moet dus aan de speciaalzaak vragen of ze L nummers hebben en jij zoekt de L155.
Indien ze hem niet hebben kunnen ze hem altijd bestellen voor je. L nummers zijn uitermate populair.

Ik heb zelf de L177 , Baryancistrus sp. Golden Nugget en de L128 Hemiancistrus sp. Blue Phantom.

Succes ermee, ze zijn erg mooi.

Toegevoegd na 2 minuten:
Bruikbaar linkje met betrekking tot de L Nummers:

http://dier-en-natuur.infonu.nl/vissen/4624-l-nummers-wat-zijn-dat.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Wij hebben ook 2 van die visjes en toen wij ze kochten noemde de verkoper ze gewoon algeneters (om het aquarium een beetje schoon te houden). We hebben ze gekocht bij een tuincentrum waar ook kleine dieren en vooral vissen worden verkocht. Misschien is zoiets in Groningen ook wel te vinden. Het is in ieder geval de moeite waard om eens even te gaan kijken bij zo'n zaak en anders ga je naar een speciale vissenzaak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap de vraag niet zo goed. De vis heet met zijn officiële naam Acanthicus Hystrix. Dat staat ook in de afbeelding en site waar je naar verwijst met je afbeelding.

De vis eet algen, maar hij lust ook spruiten (echt waar).

Nu nog een goede viswinkel. Frits Kuiper beweert alles te kunnen leveren.

http://www.fritskuiper.nl/

De Noorderhaven 13
9712 VE GRONINGEN
Tel. 050-3129092
Fax: 084 755 3582

Toegevoegd na 5 minuten:
Volgens mij zijn het trouwens katvissen (orde Siluriformes) vande familie Loricariidae.

Toegevoegd na 26 minuten:
Ik ga dus voor L151 (Acanthicus Hystrix), zie onderste link.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja maar ook ik begrijp de strekking niet helemaal :) Bedoel, het houden van deze Pleco is eigenlijk voor ons als aquarianen niet één twee drie weggelegd, dat beest wordt over de meter.
Ik heb zo eentje niet zitten in mijn bakkie van 250X70X70.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leden van de Acanthicus kunnen wel tot een meter worden, maar Acanthicus Hystrix volgens mij tussen de 50 - 70 cm. Nog steeds een fors formaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, dat zeg ik dan heb je een bak nodig die mijn bakje degradeert tot 'kweekbakje' , ik heb slechts 1225 liter :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus heel belangrijk om het goede L nummer te bestellen ;o))