als een labrador in de kleur zilvergrijs oud wordt (en dus grijs) zie je daar dan wat van?

Ik ben benieuwt of je bij een zilvergrijze labrador ziet dat hij ouder word, want meestal word een hond dan grijs.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K

Antwoorden (4)

Ja, rond de snuit zal hij nog lichtere haartjes (wit) krijgen. Zo zie je dus dat hij oud is.

Wat een prachtige hond trouwens!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De haren van honden kunnen als ze ouder worden inderdaad net als bij mensen grijs worden. Dat zie je dan vooral goed rond de snuit.
Amadea
13 jaar geleden
Niet alleen aan de kleur, maar aan de gehele indruk van een hond zie je dat ie ouder wordt. Dus niet alleen de kleur van z'n haren, maar ook aan het totale voorkomen. Hij zal minder energiek zijn en rustiger in de omgang. Hij zal zich minder snel laten boeien door spelletjes, en zijn houding/loop zal minder energiek zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zal dan maar zeggen, ga vlug naar een dierenarts ..