Kan ik mijn hamster veilig een blauwe bes voeren?

Niet dat ik veel experimenteer met voer voor m'n hamster - zeker niet! - maar met dit weer lijkt me een verse blauwe bes een echte traktatie voor 'm. Kan iemand me vertellen of hij dat hebben kan? Graag met bron!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.9K

Het beste antwoord

De hamster heeft behoefte aan afwisseling en heeft groente en fruit nodig. Geschikte groentes en fruit die in kleine hoeveelheden aangeboden kunnen worden zijn, witlof, andijvie, wortel, bloemkool, paprika, komkommer, broccoli, appel, peer, perzik, framboos, meloen, bessen en banaan. Sla- of koolsoorten kunnen beter niet gegeven worden. Om te voorkomen dat de hamster bedorven groenten of fruit eet moeten de overtollige groentes en fruit die niet direct gegeten wordt verwijderd worden uit het verblijf.
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In sommige bessen die voor de mens gezond zijn, zitten voor dieren wel een giftige stof in, zoals krenten en rozijnen voor honden.
Mogelijk dat in de blauwe bes (bosbes) er ook schadelijke stoffen zitten voor hamsters maar dat weet ik niet.

Toegevoegd na 7 minuten:
In de natuur eten hamsters veel droog organisch materiaal een enkel besje geeft geen probleem, maar meer niet. anders krijgen ze te veel vocht binnen, ze mogen ook druiven eten.