Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is het gevaarlijk voor honden om kinderklei op te eten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
12.2K
itsme
13 jaar geleden
kan je iets preciezer zijn met wat die kinderklei is? Als het goed is heb je op de verpakking staan wat er in zit, misschien wel een waarschuwing wat te doen bij inwendig gebruik. Voor mensen of honden maakt dan in principe niet zoveel uit: giftige stoffen zijn voor beide ongeveer gelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ohhhhh,Wat lief!Ze eten ook echt alles hé?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Ja dat is niet goed!
Ze kunnen er beter mee kleien zeg maar;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kinderklei: Bedoel je bloem + zout + water + olie? Oftewel: Brooddeeg? Dan kan het geen kwaad, als je maar zorgt dat de hond zeer veel te drinken heeft.

Als je commercieel verkrijgbare klei bedoelt: Bel de dierenarts & lees de verpakking. Hoewel deze klei geen gifstoffen zal bevatten kan het uitharden ed. en zou zo problemen kunnen veroorzaken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is bepaald niet goed voor je hond,
mijn hond had een keer legoblokjes op, helemaal in de stress natuurlijk.

de oplossing van onze dierenarts, geef hem ontbijtkoek.
dat zou helpen met het verteren.

Als ik jou was zou ik natuurlijk wel de dierenarts bellen, maar dit proberen kan geen kwaad. bij ons hielp het!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als het nu 1 keer gebeurd dan kan het niet zo veel kwaad maar het is beter dat hij/zij natuurlijk het niet op eet omdat er misschien gevaarlijke stoffen in kunnen zitten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding