mijn kanarie zijn pootje is zomaar gaan bloeden wat nu?

sinds gister is mijn kanarie zijn rechter pootje gaan bloeden zomaar uit het niets hij staat nu steeds opgeblazen op een stokje wat moet ik nu doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.8K
Rieneke1
13 jaar geleden
gebruikt hij het pootje wel, of hangt die slap?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een beetje maar ik merk dat hij dan heel veel pijn heeft

Antwoorden (8)

Doe er een verbandje omheen en ga naar de dierenarts
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zo snel mogelijk naar de dieren arts
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als hij het pootje wel een beetje gebruikt, is het gelukkig niet gebroken.
nu kan je wel naar een dierenarts gaan, maar de meeste dierenartsen hebben bitter weinig verstand van vogeltjes, tenzij je er een treft die zich in vogels gespecialiseerd heeft.
met rust zou het op den duur weer goed moeten komen, al kan het wel even duren als de zenuwen beschadigd zijn.
Rieneke1
13 jaar geleden
Jodium gebruiken en dan een pleister erop
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak een oplossing van soda (een sodabadje). Dit kan je ook doen met Biotex groen of Badedas groen. Het is maar net wat voorradig is.
Driemaal daags het vogeltje in de hand nemen en 10 minuten in het sodawater houden (je hand ook, zodat het pootje onder water komt).
Dit voorkomt ontsteking en bevordert de genezing.
Het is minder erg dan je denkt.
Ivana
13 jaar geleden
Ik geloof je niet. Vogelpootjes hebben bijna geen doorbloeding dus als het pootje al bloedt dan zie je het niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als hij opgeblazen op het stokje zit, regelrecht naar de dierenarts! Ik dacht bij mijn pietje dat het wel goed zou komen totdat hij op een gegeven moment op zijn rug lag. Dat heb ik mezelf nooit vergeven. Ik wacht dus niet meer zo lang als 1 van mijn huisdieren iets heeft waarvan ik niet de oorzaak weet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dieren arts!