Hoe werkt het broedsel van Artemia? (zeeaapjes)

Ik ben van plan Artemia eitjes te gaan kopen en die kweken als voer voor mijn vissen.

Sera artemia-mix is het merk van 18 gram. Iemand ervaring hiermee?
Wat ik wil weten is hoe lang ze leven nadat ze uitgekomen zijn. (heb gehoord dat het verschilt per merk)

En of ze zonder luchtpomp ook goed te houden zijn.
En wat voer je ze? Ik denk zelf dat ze binnen een week al gevoerd worden aan de vissen maar toch...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Artemia, zeeaapjes of pekelkreeftjes zijn diertjes waarvan de eitjes zo te koop zijn en kunnen alleen in stromend water gekweekt worden ( luchtbelletjes) er bestaan speciale bakjes voor, zowel voor het kweken als het zeven.
Indien je de juiste spullen er voor hebt, is het heel makkelijk, hoe lang ze in leven blijven is me niet bekend, ze zullen wel blijven leven tot ze volwassen zijn en ook weer eieren gelegd hebben, toets artemia in op google en je krijgt heel veel inf. over het kweken van deze artemia.
Ook veel ervaringen van andere liefhebbers.