Wie is er bekend met een kattenfluisteraar/paragnost? In half jaar tijd 2 van onze katten vermist!

Wij wonen in een groene omgeving. Veel ruimte om ons heen. Erg veilig dus, ook voor huisdieren. Hoe kan het dat we opeens, binnen een half jaar, twee katers kwijt zijn. alsof ze van de aardbodem zijn verdwenen. Kunnen nergens enig spoor ontdekken. Vandaar dat we eens willen kijken of we via een alternatieve wijze informatie kunnen achterhalen waar onze katten zijn? Wie heeft positieve ervaringen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is die veilige omgeving volledig vrij van auto's, scooters, landbouwvoertuigen, agressieve honden, stiekeme gifstrooiende kattenhaters en ziektekiemen? Ik wéét hoe vreselijk het is om een kat te verliezen, maar laat dat alsjeblieft geen reden zijn om je te laten oplichten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Italklaas, ik vind je antwoord ronduit lelijk. Roka is 2 katten kwijt en wil gewoon een mening over iets, dat jij dat niet ziet zitten is één ding, maar om vervolgens zo'n reactie te geven vind ik niet echt getuigen van respect!
Geef dan geen reactie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Woon je toevallig in de buurt van Helmond? :P
Rieneke1
13 jaar geleden
@roka, waren je katers gecastreerd?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, twee jeweetwel-katers. De oudste is sinds september vermist. De jongste, op de dag van vermissing 1 jaar geworden, is nu een week weg. We hebben nog 2 poezen en zij zijn gelukkig nog thuis!

Het beste antwoord

Ik raad je aan om eens onderstaand adviserend stukje te lezen van de organisatie 'missingkids' over paragnosten en hun ervaring met hen. Er is feitelijk geen verschil of je nou op zoek gaat naar een kind of een kat met behulp van een paragnost, wel?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ik zou eerder denken dat ze in het verkeer zijn omgekomen en dan door de gemeente zijn opgeruimd dan dat een of ander katfluisteraar je helpt; hoe erg en jammer dat dat klinkt. Een paragnost vertelt je toch wat je wilt horen... Laat je niet gek maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
In theorie had dat gekund ja.. Maar de gemeente ruimt alleen vogels en hazen langs de snelweg. Overige dieren, met name huisdieren, worden door de Dierenambulance opgehaald en gecheckt op een chip. Wanneer die niet aanwezig is wordt de kat/hond opgeknapt tot hij er toonbaar uitziet en een nieuwe poging tot vinden van de baasjes gedaan door een oproep met foto. De kat blijft 14 dagen bewaard in de vriezer op de ambulance voor deze naar het dierencrematorium wordt gezonden voor crematie.. Dus dat de kat zou zijn opgeruimd lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
Misschien het werk van een kattenlokker of viller?
Is met mijn kat gebeurd...
Ze vergiftigen katten en soms doen ze het zelfs voor hun vacht.

Misschien weet de buurt hier meer van af en missen zij ook een kat. In dat geval heb je te maken met vergiftiging of een viller. :(

Je kat kan natuurlijk ook ingepikt zijn. ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit ervaring weet ik, hoe afschuwelijk het is, als je kat(ten) spoorloos verdwenen is. Je kunt beter horen, dat hij/zij platgereden is, dan die eeuwige onzekerheid waar hij/zij is, of hij überhaupt nog leeft, of hij een ander huis heeft geadopteerd, of inderdaad in slechte handen gevallen is....

Ik heb toen ook een paragnost ingeschakeld, en , mét mijn ouders (die toen nog een stuk jonger waren) hebben we die aanwijzingen gevolgd, en dagenlang dag en nacht gezocht.

Middenin de bouwvakvakantie : de kat is ergens opgesloten, in een houten gebouw, en er staan rozen bij te bloeien....

Nooit geweten, hoeveel houten bouwwerken mensen overal hebben, en hoeveel rozen overal in bloei staan, als je er echt naar zoekt.....

Ze is nooit meer boven water gekomen, en het zoeken en wanhopig worden omdat je echt gelooft, dat ze opgesloten zit, en er niet uitkan.....dan maar wéér een nacht niet slapen, en roepen in de stille nacht....

Doe het jezelf niet aan - je schiet er niets mee op.
Misschien leven ze nog, misschien ook niet, maar probeer te accepteren dat je katers 'weg' zijn, op vrijersvoeten verdwenen, en niet meer bij jullie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bespaar je de moeite. Als deze figuren zich als zodanig opwerpen,kun je er donder op zeggen dat ze de kluit belazeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet je, ik heb eens iemand gekend die vond dat katten beter buiten konden leven en sterven door een auto of iets dergelijks, dan dat ze binnen moeten verkwijnen.

Had je de katten binnen gehouden als je geweten hadden dat ze zouden verdwijnen? Hoe hadden de katten zich dan gevoelt tussen al dat groen en dan vanachter het glas?

Welke keuze zou je nu maken?

Sorry dat ik je niet kan helpen om een paragnost te vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je echt in een groene omgeving woont, kan het zijn dat de katers het bos of ruime veld hebben opgezocht om krolse poezen van dienst te zijn.
Ze kunnen hele einden van huis raken en misschien vinden ze, vermoeid en uitgehongerd, wel een plaats waar het goed toeven is.
Als anderen ze binnenlaten en ze een tijdje (10 dagen of zo) vasthouden, heb je kans dat ze zich aan een nieuwe stek hechten. Niet alle katers komen meer naar huis.

Zet een advertentie in het streekblaadje en vermeld het op Marktplaats. De goedwillende vinder zal je informeren en je geliefde kat weer terugbezorgen.

Er is bovendien een jachtwet, waarin het jagers/boswachters is toegestaan om katten die zich 350 meter vanaf de bebouwde kom in bos en veld bevinden en duidelijk van niemand zijn of verwilderd zijn, neer te mogen schieten.

Op een kattenparagnost zou ik maar niet vertrouwen.
Ivana
13 jaar geleden
Cecilia van der Drift is erg goed in haar werk met dieren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zal maar niet in sprookjes geloven. die fluisteraars fluisteren alleen maar geld uit je zak.En een verdwijning van 2 katten in een half jaar valt toch echt buiten toeval.Ze kunnen gewoon ook aan gereden zijn.Of bij iemand anders zitten.