nee, het is namelijk geen echte sterilisatie, maar een castratie. De eileiders worden niet afgebonden maar verwijderd, en volgens mij de baarmoeder ook. Een vrouw blijft wel haar periodes houden, omdat dan alleen de eileiders worden afgebonden en er hormonaal niets verandert. Bij de hond wordt het hele hormoongebeuren verwijderd, en ze wordt dus net zo 'geslachtsloos' als een gecastreerde reu. De voordelen wegen op tegen de nadelen: ze zijn minder bitchie tegen andere teven, geen loopsheid, en vooral: geen baarmoederontstekingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De hond wordt niet meer loops, dus geen vervelende reuen meer achter de teef aan, geen bloedverlies meer, geen gedragsveranderingen van de teef tijdens de loopsheid, geen schijnzwangerschap meer en geen kans meer op ongewenste dekkingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee dan word ze niet meer loops
ze hebben wel meer aanleg om dikker te worden